|
|
|
|---|---|
Bengt-Magnus W |
Jag har en E36 och letar fälgar. Passar E30 fälg på E36? Och hur är det med E46. Passar den? Någon som vet??? Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!! |
| E46 och E36 har samma bultmönster och ET, alltså passar de rakt av. E30 passar inte utan modifiering, bara 4 bult tror jag. | |
| Fälggeometrin är annorlunda på e36 än e46, så även om bultcirkeln är densamma så passade inte e46 fälgar på min e36. Fälgarna gick i oken. Men det är möjligt att e46 330 fälgar passar på en e36 318, men jag vet inte det. | |
|
E46 fälgar (18") passar på min E36:a. No problems... Mvh Anders S. |
|
Bengt-Magnus W |
Ok, men hur är det med standard 15" fälgar till E46. Passar de E36? Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!! |
| Jag har i alla fall 17" 330 fälgar på min 328CiM. Det ser skitbra ut och tar ej i nånstans. | |
| Bengt-Magnus W, Jag skulle inte tro att en 15 tums fälg e46 passar på en 328 e36. Möjligtvis en 16 tums. | |
| Jag tror däremot inte att det är några problem alls, oavsett fälgstorlek! | |
| Tro inte heller det kan vara nåt problem. Möjligen att sko en 330 med 15-tummare (pga större skivor?) Om man tittar i BMW:s fälgkatalog så är det ju samma artikelnummer för E36 och E46 | |
| Det finns e30 med 5-bult. Tror m3 e30 har 5-bult. | |
Soton |
E36 15" passar på E46 som har 16t" som standard. |
| Ja soto, det känner vi till. Men frågan var ställd tvärtom. | |
Bengt-Magnus W |
Okkidokki, jag tolkar detta som att E46 15" fälgar förmodligen passar E36. Men om E30 15" passar E36 verkar osäkert??? Någon som vet...? Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.