AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
776

Höga priser på E38?

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Funderar på köpa en 728i E38 årsmodell 98-99 med ca 10' mil på mätaren. Prissättningen är verkligen intressant, vissa svenska säljare vill ha över 200'. Max 150' borde en välutrustad bil enligt ovan kosta. Finns det verkligen så många lättlurade köpare i detta land? Enligt en Tysk kollega är E38 iskalla som beg i Tyskland (även utan AC:n på). Det blir säkert en rostfri tyskbil igen.

/Johan
Det är väl som vanligt att det finns en ganska stor andel som inte är angelägna om att sälja alternativt inte inser var prisnivå ligger. Inget att irritera sig på utan endast se till att man själv som köpare inte hamnar i denna "fälla".

Lycka till!

/Simon
MEN i tyskland är det 728 ( utan emblem) som efterfrågas då V8/V12 orna är svinigt dyra att äga/försäkra..
Men varför 728 när du får 735/740/750 för samma pengar ( och mera lull lull??)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Antagligen är "olja" angelägen om att få låga kostnader också...fullt förståeligt.

/Simon
Simon: du tillhör ju liksom jag " fem myror är fler än fyra elefanter-generationen" så alla vet väl att 8 är fler än 6 och att 12 är fler än 8 *S*

Sen får man ju som alltid väga tycke och smak om det är stor, "slö" och klent utrustad bil med låga kostnader man vill ha eller full-lastad lyx pråm och lite högre kostnader ( dvs "fullutrustade" 728 torde vara ovanligare än dito 750iL....)

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Gasar-magnus: Jag kör ca 4' mil i tjänsten per år. Givetvis tycker jag att en maxad 735-740-750 är mycket trevligare körmässigt. Tyvärr finns det en ekonomisk aspekt på det hela.

Jag bryr mig inte så mycket om finesser som elstolar o.s.v.. En 728 med skinn och bra stereo räcker länge åt mig. Jag vill ha en komfortabel och tyst bil. Med stigande ålder har mitt gasarbehov avtagit. Alltså passar en 728 mig perfekt.

/Johan
Som sagt: tycke och smak ( OT: simon tillhör dom som inte insett att automatic rules ...*S*)

OT.....GM har inte insett att jag iallafall ännu inte vill skaffa mig den nära relation till JET/Shell/Preem/Q8 som han har.....höhö...:)

/Simon
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Du olja:

Med din körsträcka hade jag konverterat till 530d(A), snacka om körglädje med diesel...

Länk

Länk

Mvh
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
rob: Jag har räknat på det där med diesel, men kalkylen går inte riktigt ihop. Dessutom vågar man inte lita på myndigheterna i Sverige, dieselskatten är ett ganska osäkert kort. Dessutom är jag totalt nollad på dieslar.

/Johan
Det är som "olja" säger att man måste ha tillgång till billig diesel om man inte kör rejält långt generellt sett för att få kalkylen att gå ihop.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.