|
|
|
|---|---|
|
har min diff sagt upp sej?? är en m3 94.. tex när jag har bilen upphissad på 2pelarlyften så kan jag hålla ena handen på låt säga vänster hjul och tar jag i med högerhanden då så får jag den att "slira"... alltså ena hjulet står still och det andra rör sej enbart med handkraft!!! om jag kan göra så, vad gör den då för nytta på en bil som väger 1200kg & 300hp?? kanske är en dum fråga, är lite novis när det gäller diffbromsar... | |
matte22k |
som du kör så är det konstigt att den sitter kvar på bilen ;) |
|
Det du känner när du har bilen upphissad är ju diffens förspänning, när ett hjul sen tappar greppet under körning spänns diffen upp. men det är ju inte ovanligt att lamellerna i diffen slits ut... Trodde sjäv det var jätte krångel att spänna upp en diff ända till jag plocka isär, och det visade sig va rätt enkelt. |
|
|
//matte du får hjälpa mej lite i helgen, tänkte att vi sliter ut M-motorn och stoppar i originalsnurran i helgen... //sundin ok då hajar jag lite bättre hur det funkar=) skulle du kunna förklara för mej hur man spänner upp diffen och hur vet man att det blir lagom? hur starkt kan man ha för gatbruk? köper man andra lameller om man vill ha hårdare diff eller ställer man bara upp förspänningen? |
|
| fanns ett tips i mekartips avdelningen p förspänningen av diffbroms tror jag. | |
|
//powerpak tack för tipset=) det var bra läsning så nu e man me i matchen hehe, tänkte dock ni som gjort det här vilken tjocklek på schimset funkar bäst för gatbruk?? och en annan fråga, när jag bytte innehåll i min klump till diffat så körde jag med motuls limited slip olja i bakaxeln, polarn sa att det var den jag skulle ha och troligtvis är det det men vad vet jag?? |
|
|
Nu vet ju inte jag hur m3 diffen ser ut innutill, men jag la i ett 0,2 mm schims på varje sida. schimsen kostar några tior på momentum. |
|
|
fan va bra då, är det någon som har måtten på schimsen eller blir det till att riva först?? och var ligger momentum eller finns det någon hemsida? |
|
|
Fearthis: Ta fram svetsen..;-) som matte sa så åker du ju som en biltjuv ändå så..haha;-) Ring eller maila.. jag har kanske något till dig.. Matte22k:Jag har en huv som väntar på dig här.. ring mig! /NoFear |
|
|
nofear: usch.... ja kommer få svetsa tillräckligt ändå med nya bilen å så=) rev ut m3 snurran igår på 89an hehe.. fan nu blev ja ju lite nyfiken va har du för roligt liggande åt mej den här gången?? (maila om det) |
|
|
På E30 är 0,6mm väldigt lagom för gatbruk. Inget ljud, går att fickparkera utan hjulspinn, men den tvekar ALDRIG att dra på båda när man kliver på. Om jag förstått saken rätt är det samma lamellpaket i E36 som i E30, men det har jag inte kollat 100%. Mektipset gäller ju E21, E30 skiljer något lite men principen är densamma. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
spiidfreak: allright då löser det sej=) får fixa ett 0.6 schims.. det är säkert liknande lamellpaket i e30 som i e36 iaf för jag tog innehållet från e36 m3 och satte i mitt e30 hus så... har iofs en känsla av att du gjort samma sak;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.