|
|
|
|---|---|
ormen |
Var inne på BMW Mölndal o frågade de om de kunde koda om mina nycklar, NEJ sa de. På utrustningslistan står bl.a.: 900A - APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV Vad är det? Om det är en startspärr, skall nycklarna kodas om? Det är en 520i -95 med executive paket(tysk), med fjärrlås... |
ormen |
ingen som vet nåt? kom igen nu |
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
ormen |
ok, det är en lista till E39? men enligt den står det "erkännande" eller "bekräftelse" av immob. - detta bör innebära att det finns monterat? konstig formulering... |
ormen |
har nu försökt att få den eventuella startspärren att gå igång, verkar inte finnas/funka. Har låst bilen med fjärrnyckeln, då går det inte att öppna på något sätt, även om rutan är nere o försöker dra upp låsknappen på insidan. Men om man drar i en 3:e nyckel (en sån bara i stål) utifrån, med fjärrlåst bil, så startar den o dörrarna öppnas. Samma sak gäller om man öppnar med plåtnyckeln och startar, även om man låst med fjärrnyckeln. Dessa försök bekräftar för mig att startspärr saknas. Men vad är det för skit som står i utrustningslistan då? (det jag nämner ovan) Varför jag tjatar om detta, är att bmw påstår att de inte kan koda om några nycklar, men om det nu skulle sitta nån startspärr orig. så måste den kodas om för FB. Nämnas bör att jag har låtit eftermontera ett COBRA LARM... Synpunkter? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.