|
|
|
|---|---|
|
Godafton alla glada på bmw ägare, efter att endast ha läst inlägg på detta forum tar jag nu tillfället i akt å blir fri oskulden :P Jag har en fråga och hoppas på svar! Hur tar man loss sido/bak/fram listerna på en e36, är dem limmade eller sitter dem fast med "klipps"? Sen så tänkte jag höra om någonn vet om det skulle se konstigt ut om man tog bort listerna runt om hela bilen, för om man tar sig en närmare titt så ser det ut som om listerna går in ca 5mm i karossen. Någon som vet om detta stämmer? Skummade igenom en gammal bilsport-tidning å där hittade jag en gul zeemaxstylad m3 e36 som hade bortplockade sidolister å han hade ingen inåtgående kant så att säga. Valet står mellan att plocka bort listerna eller lacka dem, att ta bort är ju helt klart det billigaste alternativet... | |
|
Tror inte det går att ta bort dem och få en slät sida. Antagligen är de nedsänkta i karossen och ev. så är de dessutom fastsatta med clips så att det är hål bakom, vet ej detta med säkerhet. Killen i bilsport hade troligen spacklat och lackat sin bil. M-listerna ser väl rätt bra ut tycker jag. Har inte sett någon med lackade lister men blir det verkligen snyggt? Vad är det för färg på bilen? //Thorssa |
|
Bmw ludde |
Listerna sitter fast med clips, om du ska köra utan lister kommer det att synas stora fula hål. |
Bmw ludde |
Tycker det ser bra ut med lackade lister, men de ska va m3:ans lister. Jag lackade orginal och det ser lite halvkonstigtt ut. Länk |
|
Hade en 325:a innan med lackade lister(m3), supersnyggt!! Hade sterlingsilvermet. Tycker du ska lacka dem. plocka bort dem och spackla igen låter bara oseriöst i mina öron. |
|
|
Ok, då blev det att lackera då kommer bli klockrent! Thorssa: Japp blir riktigt snyggt faktiskt, speciellt om man har lite mörkare färg som jag (mörkblå) har man däremot en ljusare färg kan endel uppleva det som "för mycket" men jag tycker det blir snyggt hursomhelst. Bmw ludde: Halvkonstigt? Ser ju klockrent ut enligt mig... :P |
|
Bmw ludde |
Det blir klockrent om man har m3-lister, jag gjorde det med orginal, ska byta till m3 så fort jag har råd, kostar fan 1700kr. se: Länk |
|
ZaGe: Det e bara å bryta och bända lite försiktigt så kommer dom loss från dörrarna, dra/tryck dom lite bakåt först så blir det lättare. Fram å bak har jag aldrig haft bort så där e ja mer osäker. En eller två "pluppar" kommer säkert att paja men det finns nya på BMW för 6:- stycket har jag för mej. Jag har tröttnat på att det inte går att få mina lister ordentligt svarta så dom åker snart in på lackering. // CB. Länk |
|
| Skulle det bli overkill att lacka dörrhandtagen också? | |
|
ja, ja, ja och ja igen. overkill var namnet. tror det blir För mycket. Men smaken är ju klöven!! |
|
|
Det e som sagt en smaksak. Klockren overkill på en del färger ok på andra tycker jag. Min bil e så pass mörk att jag avstår. // CB. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.