|
|
|
|---|---|
|
hej! går det att köra med seperata spjäll med bara trattar och ett avlångt luftfilter direkt över alla trattar???man får väl köra med nåt sprut och mapsensor då eller ?? har hört att man kan mappa motorn utan mapsensor och då bara mappa över spjällvinklen?? eller är jag helt fel ute??motorn=m30 3,5 ///olin? | |
|
Jo det går bra, men då måste du ha ett så kallat alpha-N styrsystem som endast går efter spjällvinkeln (alltså eftermarknads sprut). mvh Kristian |
|
|
Klart du ska köra med öppna trattar ;-) Bäst är helt klart att köra med ett tillbehörs sprut ...men det finns tex amf link eller något av markanadens alla piggyback som klarar av att lura signalerna till styrboxen. Bästa tipps är att du jagar tag i ett äldre haltech ( där turbo åkaren har gett upp). Köpte själv ett äldre haltech för 2.500:- som klarar en sugmotor gallant... |
|
|
jo det hade nog kunnat bli rätt häftigt med öppna trattar! ok pelle då får du 3000kr för det av mig=) nämen var får jag tag på ett sånt där alpha-N system??några andra system som går att köra med??svårt att ställa in själv eller?? eller kan typ turbocenter hjälpa till med det..?? mvh fredrik förresten pelle, vilken sida var det som hade vassare kammar till m30 runt 290grader! www.di....????? |
|
|
Här kommer sidan Länk hör bara med dom om det är omslipad kam eller nytt grundämne som dom har till den kammen du är intresserad av Sätt in annonser efter tex haltech (eller vilket som, av alla tillbehörs spruten) på olika internet annonssidor (gärna märkes sidor) Dom flesta systemen kan man själv justera dugligt med en pc antingen i dos eller i windows miljö. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.