|
|
|
|---|---|
|
Vad tror experterna om att lägga över ett lakan över bilen nu när den bara står?Detta kan väl inte ge några som helst repor eller dylikt, hur har Ni gjort för när Ni har förseglat bilen. Bilen står i ett stort garage där det alltid finns värme och ja tyvärr även damm av andra bilar som åker ut och in. Jag har sökt men tyckte mig inte hitta ett lämpligt svar/starre | |
|
Det ska nog inte vara någon fara att lägga ett skynke över bilen, så himla känslig är inte lacken, såvida den inte är lortig när du drar skynket över lacken. Nej hiva på skynket på bilen bara så slipper du ju som sagt allt damm... MVH Christian |
|
| Ryktet säger att dammet tar sig igenom lakan och dylikt, och gnider mot lacken. JAg vet inte, men får den bara stå helt orörd och lakanet inte rör på sig allt för mycket så skall det nog inte vara några problem | |
|
Tycker att du ska kika på dessa. -> Länk En billig försäkring mot katter? eller annat otyg. Man vet ju aldrig vad som kan smita in. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
BMW har ju egna kapell att köpa också, har dock för mig att de kostar en aning mer. Men de är troligtvis bättre "formsydda" Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Du slipper större delen av dammet och det är inga problem med skynken,lakan och täcken så länge bilen inte står där det blåser. Jag hade en bil som vintertid stod utomhus med sk. mjukt garage på och den var helt slut i lacken efter en vinte med det på.. |
|
| starre , vad jag vet så är det inte så bra att ha nåt överdrag över bilen , blir varmt o kallt sen bildas det kondens vatten = rost , min AMG står bara still med ingenting över , visst blir den litte dammigt men det är bara att tvätta den sen vilket jag gör med nöje :) | |
|
De som man köper genom bmw är iallafall i ett material som andas vilket gör att det inte bildas kondens under. Det är dock inte rekomenderat att ha det på om det är någon tendens till blåst, då blir plötsligt minsta smutspartikel graverad i lacken :/ Har ett själv köpt från bmw till min e39a och är mkt nöjd :) |
|
|
jag använder lakan över bilen vid avställning, för skydd mot damm, har man varmgarage så brukar det inte bli så stora fluktuationer i temperatur så det bildas kondens. Så jag fortsätter med lakan tills något bättre alt. finnes. w209 |
|
|
Vad går ett kapell från BMW på? Sådär mellan tummen och pekfingret. Ett innekapell alltså, inte ett för utomhusbruk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.