|
|
|
|---|---|
|
Ibland blir man bara så trött på folk. För ungefär en månad sedan såg jag en annons om grenrör till E28 på bmwbörsen. Mailade personen i fråga och sade att jag ville ha ett, vi kom överens om betalning via bankkonto. Det trista är att jag inte fått något grenrör ännu. Verkar vara omöjligt att få tag på ett sådant, det här är andra röret som jag blivit lurad på. Första röret betalade jag dock inte utan säljaren han sälja det utan att meddela det., det kostade bara bensinen fram och tillbaks till Uppsala. Even alcohol can bend the room... | |
|
skulle inte betala nåt utan att ha sett det. varför inte skicka med efterkrav på buss då kan ju inte du ta sakerna innan du betalt o han får sina pengar o du dina saker 200km/h-50km/h på 1s |
|
-Daniel- |
lättaste är väl att eftersom du betalat till bank eller postgiro så måste väl dom kunna ta reda på vem personen är och vidarebefodra det till polisen så du kan göra en anmälan mot personen skulle det mot all förmodan inte funka så kan du kolla me folket som driver sidan om dom har ens lite kontroll så loggar dom ipnummer på folket som lägger ut annonserna eller på annat sätt kan hjälpa dig ta reda på vem personen är med det kan du sedan prata med den isp som han använder och så kan dom ta reda på vem det är.(du själv får väl säkert inte veta det utan dom vidarbefordar väl bara till polisen) sen om dom gör något är väl en annan sak men har bedragaren ett par hjärnceller så använder han inte sin hemdator utan en allmän dator tex bibliotek då blir det nog omöjligt att hitta personen |
|
ja såvida det inte fungerar som det gör runtomkring i östergörland , där bokför de personnummret på exakt vilka tider som datorerna använts och av vem. publika "snabbterminaler" är dock säkra... går ju alltid "bounca" genom en annan server iof.. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Jag skulle köra på förslaget som -Daniel- gav dig. Du har ett bankkontonummer, banken har ett namn, enkelt. Förhoppningsvis är det bara ett enkelt missförstånd. Tror vi varit rätt så förskonade från bedragar-mupar på detta forum. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.