AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.240

Vilka färger fanns på E38 -95?

li
1.959
liste
535i -89
Just det - är det någon som sitter med en lista över vilka färger som fanns som standard på E38 -95? Har hittat en bil med en blågrön lack som jag inte för mitt liv kan komma på namnet på... :)
Hej, nu ska vi se här.. de färger jag vet är :
silver met ( kan ej namnet ), biarritzblå, oxfordgrön, orientblå, cossmosvart, fjordgrå, calypsoröd, navaorro och sorrentblå.
Sedan finns ett antal individual färger oxå som jag ej kan namnen på.

Sorrentblå är lite gråaktig har jag för mig o har även hört namn som "montrealblå" och "Aspensilver" men vet ej om dessa finns till E38an ( Kan vara tagna från E36 samt E39ans färger och användts av handlare pga okunnighet?)

Sheckheft kan säkert hjälpa dig med detta.

Ny bild 19 Nov-
Länk
Soki: Jag kompletterar din lista lite :) Dock tror jag inte biarritzblå kom förrän -97?

Solida:
Alpinweiss
Dunkelblau
Schwarz

Metallic:
Aktissilber
Arktisgrau
Aspensilber
Fjordgrau
Kaschmirbeige
Mojavebraun
Orientblau
Sorrentblau
Calypsorot
Ascotgrün
Oxfordgrün
Canyonrot
Navarraviolett
Cosmosschwarz
li
1.959
liste
535i -89
Tackar vi för. :) Är det möjligen någon som har en bild på Sorrentblau - tror det är den färgen jag sett...? Eller rättare sagt - det MÅSTE vara den, eftersom bilen definitivt inte är Orientblau. :)
Rätt bra länk, BMW info ---> Länk

// Lazze
Länk
Tack för länken lazze!
Mojavebraun Metallic vad e d för nåt? Någon som har en bild? Sedan under faceliften släpptes ett par nya färger men hittar d inte i länken? Ska finnas en ljusgrön metallic liknande färg nån som vet?

Ny bild 19 Nov-
Länk
Scheckheft
Hej
Mojavebraun:
Länk

Sorrentblau: kolla min hemsida (530 touring), skiftar i gråblå.
Highline bilar fanns med följande färger (facelift)
Nachtblau, Carbon, Anthrazit, Scarabäus (grönaktig).

Mvh
Scheckheft
___
Länk
Scheckheft
Hej
En förteckning över vilka färger som fanns till vilka årsmodeller finns här:
Länk
Tyvärr bara from 96

Mvh
Scheckheft
___
Länk
Scheckheft:
Jag är intresserad av d beiga färgerna, Sahara beige, Cashmere beige och pearl beige.. Har du bilder på dessa? Är ute efter en speciell "champagne metallic" liknande färg och inte den guld/gula metallic färgen som finns till E46an.

Ny bild 19 Nov-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.