|
|
|
|---|---|
|
Precis det jag råkade ut för i måndags...var och försökte minnas hur det var att köra på snö, detta gjorde jag med hjälp av en stor och tom köpcentra parkering, så vad händer? polisen kommer dit och stoppar mig, tar mitt körkort och sätter sig sin bil i typ nästan 15min för att sedan kliva ur bilen och be mig blåsa. När jag har blåst får jag veta att dom rapporterat in mig på polisradion, jag frågade för vad, då svarade dom "det vet vi inte riktigt än, men nån typ av onödigt körande"....VA???... och att jag troligen snart skulle få ett samtal från trafikpolsen hem... får polisen ljuga ihop vad som hellst i sitt desperata försök att skrämmas nuförtiden eller? nån annan på forumet som åkt dit för något brott som inte finns, eller bara stött på hjärndöda poliser i stil med dessa nötter? Om man råkar köra en omväg...undrar just om man kan bli anmäld för "onödigt körande" då....för att köra en omväg är ju "onödigt" :) /Mikael Ingvarsson | |
|
Om man läser Länk så kan du få ett annat komiskt exempel på saker som man kan råka ut för. |
|
|
coolblueM3coupe: Den var fan skön den boten, antingen har dom för dålig fantasi eller så är kravet på att få komma in på polishögskola att man har kan skriva sitt IQ med endast 2 siffror. /Mikael Ingvarsson |
|
|
cruisar man i stan så kan man få böter för "miljöbrott" eller nåt i den stilen... helt sjukt! // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
De var väl sura för att McD hade slut på Donuts ;)))) Skämt åsido så är det helt otroligt vad massa töntiga lagar det finns, speciellt här i sverige. Nästan ännu mer otroligt är mängden paragrafryttare! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
USA har ännu roligare lagar, där det skiljer från olka delstater vad som är förbjudet. Tex är det inte tillåtet att binda fast giraffer i lyktstolpar i en av dem, men elefanter går tydligen bra. Oralsex med djur är också förbjudet i ngn av staterna... Hade en hel lista med roliga lagar, men hittar den inte.... |
|
| Vill minnas att några av de lagarna finns på Avigsidan. | |
|
I min ungdom när vi raggade runt i byhålan (1982-85)så hade polisen som sin huvudsakliga uppgift att sätta fast oss för miljöbrott,man fick köra 3varv runt stan sedan var man tvungen att stanna ett tag. ---- Länk |
|
|
Hubbe, Jo USA ligger, sm så ofta annars,i en klass för sig. I någon stat var det tydligen inte tillåtet att ha glass i bakfickan på söndagar, av religiösa skäl.............. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
jag säger bara en sak: Bestrid!! Skulle aldrig godkänna en sån bot men det kan ju vara kul att se vad dom använder för brottsrubricering... jag och en kompis snurrade runt en lyktstolpe(på ställ) ngr varv med hans M5:a. I ett av varven så skymtade vi en saftblandera, lite halvpinsamt eftersom snuten hade stått där under minst ett par varv...(Ibland är man inte äldre en tio..) De fick ringa in till stationen och se vad dom skulle sätta dit oss för, till slut blev det :"Onödigt buller i närheten av bostadsområde" = 600 pix. "Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.." |
|
|
Rubriceringen är vanligen: "störande av den allmäna ordningen genom framförande av motordrivet fordon i tätbebyggt område" dvs tämligen öppet för personliga bedömningar från den enskilde polismanen (tyvärr) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Några härliga lagar från USA som jag hittat på skrattnet.com -Om en kvinna är ensamstående eller skild eller om hon är änka så får hon enligt lag inte hoppa fallskärm på söndagseftermiddagarna. -I Kentucky är det illegalt att gifta sig med samma man mer än tre gånger -1659 antogs en lag i Massachusetts som gjorde julen olaglig -I Minnesota är det olagligt att reta en skunk |
|
|
Den här är bara så grym. I love USA...! -Barn kan köpa hagelgevär i Kansas City, men inte knallpulverpistoler |
|
|
Länk "Onödig och störande körning med motordrivet fordon vid bostadsbebyggelse" 151A 600:- "You get further with a kind word and a gun, than with a kind word alone" |
|
|
Polisen retar sig ofta på onödigt körande, sladdande, burnande osv. Vi som sitter bakom ratten måste lära oss att inte leka om inte kusten är klar så att säga, i annat fall får vi stå vårt kast, that´s it. l-v-c: Textsnuttarna om USA-lagar som finns att läsa lite varstans är med säkerhet lösryckta ur något större sammanhang. Utan att ta parti varken för eller emot USA så får man väl konstatera att de flesta som bor där trivs alldeles utmärkt. FP |
|
| folke: De som bor i USA trivs säkert alldeles utmärkt. Jag har aldrig påstått motsatsen. Om textsnuttarna är lösryckta ur något större sammanhang vet inte jag. | |
|
Och de skulle säkert skrika högt om de tyckte de hade mera idiotiska lagar än andra får man förmoda? FP |
|
| Roliga helgläsning om idiotiska lagar: Länk | |
|
Overtuned: Det var som fan...det fanns alltså nästan en sådan lag... men en öde köpcentraparkering är fortfarande ingen riktig bostadsbebyggelse...tycker jag iaf /Mikael Ingvarsson |
|
|
Mikael_Ingvarsson: Ja tyvärr finns det en sån lag... även om man som polis måste ha lite å göra om man sätter dit någon för det. Men de måste ju göra sitt jobb dom oxå... "You get further with a kind word and a gun, than with a kind word alone" |
|
-BeeMWe- |
Är det bara jag som brukar gasa på som fan om snuten är i närheten men hålla mig till fartbegränsningarna, dvs acc fort. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.