|
|
|
|---|---|
|
De små metallhållarna för registerskyltsbelysningen bak på min Touring har frätits sönder, vilket inte är bra när man ska besiktiga bilen... Nu är ju frågan om detta har drabbat övriga E39 Touring ägare och i sådana fall, hur det har reparerats? På utsidan av luckan sitter ju en separat del som innehåller registerskyltsbelysning samt öppningsknapp för bagageluckan. Frågan är hur denna del sitter fast i övriga luckan. Det känns som om den bara sitter fast med "clips" men man vågar ju inte bryta sönder någonting om det ändå är skruvat. Innifrån är det inte lätt att börja demontera någonting. Det verkar som om man måste klä av hela insidan av bagageluckan för att komma åt att se hur den sitter fast. Har någon tips? Micke | |
|
Sitter den inte med två skruvar undertill ? Det gör den iaf på E36 Touring. // CB. Länk |
|
|
Nix, hittar inga som helst skruvar på utsidan. Tar man bort plastlocket till lampan hittar man ingen annat än metallpinnarna som ska hålla lampan på plats. (dessa håller som sagt på och fräts sönder, en har redan gått av...) Micke |
|
|
Har nyligen haft den borta på min.Plocka bort klädsel på insidan av luckan som sitter med ett antal skruv, sedan sitter handtaget med belysningen för reg. skylt fast inifrån med 4st muttrar. Spruta på lite 5-56 eller nått innan du försöker skruva, på min gick det trögt med påföljd att en av skruvarna (integrerade i handtaget) lossnade och var nästan omöjlig att limma fast igen. /Johan |
|
|
tjoa, Tack skall du ha för svaret! Det blir till att plocka isär inredningen med andra ord. Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.