|
|
|
|---|---|
|
I min "Bentley service manual" står det att man kan kolla felminnet själv genom att ställa tändningslåset på "ON" och sedan trycka in gaspedalen i botten fem gånger inom 5 sekunder och då ska "check engine" lampan börja blinka fram olika felkoder (eller allt OK kod) som man kan kolla i "Bentley" boken. Himla bra om det skulle fungera. Jag får dock inte fram något när jag provat. Någon annan som får fram blinkkoder på sin check engine lampa? OBS! Detta är inget skämt. Ess | |
|
Funkar tyvärr bara på bilar som är avsedda för USA-marknaden. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Verkar som Johan B har rätt. Jag har en 525-93 och har också provat stampa-5-gånger-metoden och aldrig lyckats få fram några koder /FB |
|
Paap Reeder |
Hej! Har du inte "Check engine"- lampan kopplad (precis som Johan säger är den det bara på USA- modellerna) så måste du dra en egen lampa från ECM- boxen. På Bentleys kan du lätt se vilket stift du skall gå på. På E 32 lägger du + konstant samt - drar du till boxens stift. Använd lysdiod. MVH /// Paap R |
|
Här är mer info om det: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Paap Reeder: Är det rätt uppfattat att du kopplar lysdioden direkt till batterispänning (stift på ECM:en) och typ "check engine" stift på ECM:en? Har du själv provat detta utan att bränna några vitala kretskort eller annat? Det finns väl olika storlekar på dioder, olika volt, ampere etc.. Finns det någon rekommendation på lysdioden? Ess |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.