AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.234

Tja! Vet nån var jag kan hitta sidospeglar?

Sida 1 av 2
@-li
Hej på er alla z3:or!

Mina sido speglar ä kassa, dels har de gått av 2ggr så de ä limmade för tillfället och dels så tycker jag att de ä fula jämfört med z3m speglarna!

Vet når var man kan köpa lite snyggare speglar nu när jag ände måste byta?!
Och vet nån ifall m speglar passar "tänker på kontakterna då de ä el-drivna!

Kollade med bmw men det var svindyrt ca 2300/st. ex. lack o spegel ...

@-li
M-speglar passar rakt på, men de kostar som sagt multum. Kanske du kan hitta en krockad M roadster/coupé och plocka speglarna från den (om de är fina vill säga)?

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
@-li: kolla www.bildelsbasen.se lite då och då . förr eller senare dyker det upp nån M Roadster eller Coupe där. Annars om man ska ändå byta så är Z8 speglar djävligt snygga. det kräver lite omarbetning a dem men det är värt jobbet. visserligen så kostar Z8 speglar ännu mer...vill du ha bilden från ETKn så kan jag maila

såg dessutom en 2002Ti med Koeningsegg speglar och det skulle inte se fel ut på en Zeta heller :-) undrar vad det kostar )-:

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
@-li
mmm... Bildelsbasen kollas ofta men det ä rätt sällan det finss z3:or överhuvudtaget ( krocksäkra bilar?! :) . men som sagt hittar nån nåt kul så hör gärna av er.

@-li
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Jag fick tag på ett par idag via bildelsbasen. 2000:- för ett komplett par utan lackskador.

Mvh Henrik
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
där ser du @li : man ska vara på hugget som Z3c rådde.

soda, bara en undran...du har alltså redan speglar...men än inte Z3an?

so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Japp, håller på att samla på mig delar så det bara är att bulta dit de när jag köper bilen, jagar även m-front, 18" fälgar m.m. Skall vänta med att köpa bilen till framåt februari-mars (har lite trångt i garaget för tillfället). Brukar göra så när jag bestämt mig för vad jag skall köpa, perfekt att slippa vänta på delar. Jag letar även bil för fullt, är ute efter 98-99:a Z3 2,8 utan facelift, dvs med breda karossen. För den som är sugen finns det även en komplett M-roadster inredning från en -02:a i rött och svart skinn med elstolar, komplett med dörrsidor, ratt, mittkonsoll, instrumentbräda m.m på bildelsbasen för 25.000:- Alla frontdetaljer var tyvärr redan sålda till denna bil som kom in i fredags men speglarna fanns iaf kvar. =)

Mvh Henrik
vet du om fram blinkersen var kvar? Dem är väl helvita på alla M ? jag är sugen...

Black Z3 du som var sugen på bättre stolar, nåt för dig?

____

so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Lysena var sålda, annars hade jag köpt dem med.
såg nu att det fanns en enda spegel kvar, en änster men utan glas...
soda, tror du att det är svårt att byta ? kan inte du dokumentera när du har din Z3a och gör alla byten?

____

so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Att byta speglar kan inte vara särskilt svårt, bort med dörrsidorna och böka lite bara, skulle inte tro att det tar mer än 30-45 minuter per sida för en glad amatör. Men visst kan jag väl dokumentera det när den dagen kommer.
soda, jag såg den där inredningen oxå, hade suttit makalöst bra i min röda bil. Men 25.000 var väl saftigt för min plånbok.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
brukar skrotnissar ha prutmån? det är egentligen för djävligt såna priser dem tar när man måste pröjsa för att lämna en bil till skroten!

____

@-li
Soda : F...n oxå du hann före snift.

Har varit borta 2 dagar :((
Jag mailade de om speglarna o fick svaret men tyvärr så kunde jag inte läsa mina mail .
Snacka om otur.
Jag har letat nu i snart ett år snift...

Men visst vill du sälja speglarna till mig du hittar säkert ett par tills du köpt bilen ?!!!

Det man inte kommer ihåg har inte hänt?!
@-li
Då fick jag mina speglar till slut . 500:- dyrare men ok ändå . tack Henrik .

Det man inte kommer ihåg har inte hänt?!
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
jag antar att du har letat ett tag efter speglarna ...min fråga är om du vet vad dem kostar hos BMW, det är alltså om du har har kollat med dem oxå vilket jag tror att du har gjort...

tacksam för svar...
@-li
Ca: 2500 för ena sidan 2700 för andra OBS utan speglar & (lack självklart) !!!

Det ä betydligt billigare i Tyskland Ungefär halva priset när jag kollade för ca 2 år sedan .
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
idag ska det enligt BMW i Solna inte vara skillnad på delar i Tyskland och i Sverige. Prislistan lades om i sommras...
fast stämmer det verkligen? jag skulle se mig om i USA efter dessa om du har nån bekant där ( dumt att betala tull och moms vid postinförsel)
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

@-li, jag köpte mina speglar för 2000:- + frakt och sålde de för 2500:- inklusive frakt, kollade kvittona igår och jippie 120:- tjänade jag. Det blev liksom +-0 tycker jag. Bättre att någon får nytta för dem än att de skall ligga i min källare och samla damm tycker jag. Skall köpa mig Ac-schnitzer pedaler för pengarna tror jag.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

@-li, jag köpte mina speglar för 2000:- + frakt och sålde de för 2500:- inklusive frakt, kollade kvittona igår och jippie 120:- tjänade jag. Det blev liksom +-0 tycker jag. Bättre att någon får nytta för dem än att de skall ligga i min källare och samla damm tycker jag. Skall köpa mig Ac-schnitzer pedaler för pengarna tror jag.

Mvh Henrik
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
soda: var köpte du dem..?? nån firma ..`??2000:- st eller båda..?
det är väl M speglar vi pratar om .?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.