|
|
|
|---|---|
|
Fy fan jag gick till jobbet i morse och passerade en välskött 328 E46 sedan. Tror ni inte att nån jävel hade dragit en repa längs hela vänster sidan.....helt makalöst...vad fan håller människor på med? Om han inte gillar killen som kör bilen kan han väl ge honom en smäll på käften. | |
| "Attacking a mans vehicle is the shittiest thing you can do" | |
| Ja FY FAN!!!, det var det jävligaste. Måste vara ngn feg o avundsjuk jävel, skulle jag ertappa ngn som repade min och även ngn annans bil så hoppas jag både för hans o min skull att han springer fortare än mig. | |
|
Jag har råkat ut för det TVÅ gånger under två veckors tid i sommras på Z3:an... Det var inte så kul kan jag lova... Sedan dess har jag fått hyra garage för rätt sura pengar. =( Bor i innerstan (Sthlm) \H No Guts No Glory |
|
|
Själv åker jag omkring med en 40 cm lång repa på högerdörren efter att någon i garaget (!) gått omkring och roat sig med att repa bilar. Så 1400:-/månad i garagekostnad behöver inte vara någon effektiv försäkrning mot idioter... Det är ju nästan lönlöst att försöka hålla bilen fin i Sthlm. Är det ingen klant som kör på en så är det någon mentalt störd individ som vandaliserar eller bryter sig in. Alla mina 4 senaste bilar har jag råkat illa ut med på ett eller annat, helt oförskyllt sätt. Stefan L |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Att andra inte kan hålla sina avundsjuka fingrar i styr kan ju driva en person tiil vansinne då är det förbanne mig bättre om man råkar göra repan själv, då kan man bara var arg på sej själv.(lättare att smälta)iallafall för mig. Men en sak till HAR NI SETT TV-REKLAMEN DÄR EN KÄRRING REPAR EN FIN MB:SÅDAN REKLAM BORDE FÖRBJUDAS DET KAN SLÅ KONSTIGA GRILLER I VILKA UNGAR SOM HELST. Nån läkemedelsreklam.?? eller nåt sånt.Nästa gång jag får se den blir det ett mejl till företaget direkt. MVH Hasso |
| Håller med Hasso, det ryser i hela kroppen när hon drar nyckeln. Undrar hur mkt vandalisering av bilar kostar samhället i extra försäkringspremier, om man nu kan ta ut det på försäkringen. Men det är klart om man var lackerare så får man ju mer jobb så pengarna hamnar ju alltid någonstans. | |
| Man kan tro att det är snor ungar som gör något sådant. Det roliga var för något år sen när min farsa satt och väntade på ica parkeringen och en gammal gubbe (60+) gjorde en fet repa på en ny audi. Farsan tog regnummret på hans bil och väntade tills ägaren kom. Hon hade köpt bilen för 1v sen. Men snuten tog honom och farsan pekade ut honom så han erkände sen. JÄVLA MISSFOSTER! | |
| Det värsta är att man inte har en aning om vem som gör sånt här innan man tar dem på bar gärning. Det kan vara precis vem som helst, som tex en 60 årig gubbe, det är för djävligt. | |
Bengt-Magnus W |
Tyvärr är det ju så att en BMW sticker i ögonen på folk. Jag fattar inte varför folk ifrågasätter ens bilval. Man kan ju komma körande i en gammal 520 och man kan nästan höra hur folk tänker :"kör han bmw! huur har han råd med det?" Sen kommer samma personer glidande i en ny V70 för det tredubbla värdet. Jag fick precis lacka om huven på min 328. Grrrr Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!! |
|
Avundsjukan och jantelagen gäller tyvärr i detta avlånga land... Undras om man kan skicka bilsabotörer till Saudiarabien för behandling? Får väl ställa fråga till S-kongressen i Västerås nu i veckan, Johan kan du vidarebefodra?:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Nej..... det där med att gå förbi och repa en bil har jag ingen som helst förståelse för. Ungeär lika stor rörståelse som jag har för klottrare....... vad fan är vittsen???? Därimot om någon störd person rycker någons M3 speglar eller gör inbrott/snor en bil. Då kan jag iaf. förstå det, även fast det är fel. Då har ju svinet i fråga oftast tjänat någonting på det han gjort. Men att bara gå och repa en bil sådär.... nej jag fattar det inte. Min bil fick en 10 cm lång repa efter en nyckel på v framskärm förra sommaren. På parkeringen vid jobbet. Jävla nötter!!! /Bonje |
|
|
Jag säger kolla denna killen. En hjälte !!! Länk Nos 325iM -89 |
|
powsgli |
Jag brukar säga att det skjuts för lite i det här landet. (Nackskott) För länge sedan fanns det tukthus med bröd o vatten och skampålar på torgen. Det kanske skulle återinföras. |
|
SAAB killen (länken ovan) handlade i alla fall med föredöme. Bakfull, asförbannad och beväpnad med kniv......det kallar jag initiativförmåga! Vi borde kanske införa nån form av vandringspris till "Rådigaste ingripandet mot ligister". |
|
Ollis |
Vad gäller egentligen på försäkringen om man får sin bil sönderrepad? Vet ju om många som repat sina egna bilar för att få ut en billig hellack på försäkringen! Hörde att föräkringsbolagen gjort om det där med repning och sabotage så jag vore tacksam för info. För det vore ju tråkigt om man fick sin bil repad speciellt när man vårdat lacken som ett barn och sen kanske det blir strul med försäkringen!! |
|
Du måste ha hört fel då. Är bilen försäkrad och den e repad så får man en ny lack inget snack om saken.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.