AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
886

Avgasläck (grenrör?)

ro
133
roblon
320dT M -06
Låter som om det läcker runt grenröret på min 328 -96. vanligt på dessa motorer? Svårt att byta?

Vad kostar packningarna och eventuella bult som behöver bytas?

Tack på förhand!
di
12
diabless666
BMW 316i -93
svårt att byta, bytte på min 316.. obs pinnskruvarna gick av hade förberett mig med nya pinnskruvar
men det är ett helvete att byta grenrörspackningen
så om du inte är 100% säker att det läcker så rekommenderar jag dig att inte byta packningen
si
123
silwer
325IC -94
Öppnade motorhuven här om dan för jag skulle fylla på spolarvätska så hördes det nått konstigt från grenröret, lät som det pyste ut lite luft! låter som jag oxå måste byta, nån som vet vad det kostar och byta hos bmw?
ro
133
roblon
320dT M -06
Jag har bytt torbo/grenrörspackningar åtskilliga gånger på olika nissan 200sx, och på dessa är det jävligt kan jag lova! Trångt nåt fruktansvärt!! Svårt att tro att det skulle vara värre på denna iaf, men det är kanske jävligt nog...
Det är trångt som tusan. Bytte till M3 grenrör på 325an och det tog hela eftermiddagen. Använde en smörjgrop så en kunde stå under bilen och hålla bultar och en dra uppeifrån och tvärtom. Men det var mest M3 grenröret som var svårt att få dit, orginalgrenröret var mycket lättare att komma åt bultarna på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.