|
|
|
|---|---|
|
HejHej Läste i tidigare inlägg ang. stötdämpare. Letar efter ett bra alternativ som passar till sänk-fjädrar. Har varit inne på Weitecs stötdämpare men en del verkar vara mindre nöjda med dessa. När jag nu äntligen kommer att byta stödämpare inkl. stödämparlager osv. vill jag inte veta av att de lämnar in efter 1 år. På bilen sitter idag Weitec fjädrar som sänker ca 5 cm. Mina original stötdämpare mår inte bra. Just nu åker jag bara på fjädrarna...mer eller mindre. Bilstein verkar få gott betyg. Mvh / Wallace | |
|
Bilstein är min rekommendation. Komfort och sport i samma paket och dom håller. Se bara till att du får rätt dämpare till sänkfjädrarna. Bosse J. Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 528-98 Alpina B10,3,2-99T, |
|
|
Bilstein verkar vara uppskattat bland många. En fråga kring själva bytet. Antar att det är en god idé att byta stötdämparlager/fjäderbenslager eller vad det nu heter. Detta både fram och bak? Var hittar man dessa billigast. Har sonderat lite men ej lyckats få grepp om det hela. Ibland heter det så ibland si osv. Har BMW bra pris på dessa. (kan iofs. ringa och fråga) Mvh / Wall |
|
| Ok! | |
|
Gå in på en sida som heter www.motornord.se de säljer både sachs och bilstein och hatr vettiga priser! Annars kan du söka rätt på en firma som heter örebro fjäderservice de är grymt duktiga på fjädrar å stötdämpare Pengar ska rulla |
|
|
Forza.se är väldigt duktiga dom med. Jag köpte mina Bilstein Sprint där för en tid sen. Min 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.