AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.332

Lite frågor ang. Z3M Busbil!

Espen
Hejsan o ni mäktiga trimgurus :)

Jag har nog ställt lite frågor här innan, då var det ang. en 325 Tic som jag hade lust att bygga! Jag struntade i det och la hela projektet på is.

Så köpte jag en M3 -01 i Augusti i år. Men jag vill inte vara som alla andra, det rullar 6 M3 E46 i stan nu... Dessutom så är jag löjligt förälskad i cabrioletter, snabba sådana :) Så nu ska M3:an ut och in ska en Z3M Roadster. Iaf inom en rimlig tid... så jag tänkte använda denna tråden till att ställa frågor under projektets gång!

Här är planerna:
Först och främst måste jag hitta en med helsvart inredning. Sen är planerna att slänga ut dom oerhört bekväma stolarna och slänga in fruktansvärt snygga men dock inte lika bekväma Sparco stolar och sexpunkts bälten, detta kombineras med en ratt som passar ihop med resten av inredningen!
Sen är det dags för lite motormassage, tänkte mig: Verdi stakar och kolvar, portad och planad topp, kolfiber insug, vassare kamaxlar, sen är frågan om jag ska ha 2,5" eller 3" från motorn och bakåt! Jag har diskuterat detta fram och tillbaka med olika folk och jag SKA ha raka rör med endast sportkattar och två ljuddämpare längst bak (alá MC), synpunkter tas emot med glädje! Koppling är verkligen inte min grej, vilken ska jag ha? Slutligen skall jag ha en riktigt bra mappning på rullande landsväg. Vart tror ni man kan sätta varvstopp på med ovanstående motor?

Jag är, som de flesta har lagt märke till om ni läst ända hit, inte så kunnig inom området trimning, men vad är realistiska effektökningar efter dessa modifieringar, 340-350Hk? Om allt går som det ska med motor och drivlina är det inte omöjligt att jag besöker hemlandet för lite respiratorhjälp!

Och jo jag vet, bygga på Cabbe?!?! Jag är inte ute efter att sätta bra tider på bana utan vill ha något som jag trivs med och som inte ser ut och låter som alla andra bilar ;) Fälgar ska vara vita (alá Randys M3) av nått slag, har inte bestämt mig för fälg ännu dock!

Hmm, nu hade jag inga mer frågor för tillfället!

Tacksam för massa svar :)

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Bmw ludde
Du är helt fast i en cabbe ? Tycker en z3 m coupe tar allt just nu. Det rullar en i Jönköping med kompressor och bur, fan får gåshud när jag ser den. =)
Espen
Ludde: Helt fast ja! Kan inte nes tänka mig något annat just nu! :)

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Espen
*går fortfarande runt helt okunnig*

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Ro
92
RoGGaH
318i -89
1602 -75
om du byter till hårdare ventilfjädrar och lättare ventiler ock så kan du nog varrva på rätt bra =)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Bmw ludde:
Han som har den finns här på forumet ibland. :) Trevlig kille!

Espen:
Varför bara trimma motorn? Det är ju inte den som är den svaga punkten i den bilen precis... Det är väl det den har mest av känns det som.
Espen
Haglund: Ska inte bara trimma motorn, men det är här jag ställer frågorna ang. motorn ;)
Jag ska ha styvare chassie, bättre bromsar o.s.v men som sagt, det är ändå en cabbe!

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.