AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
939

Värdering av 325 coupé 1993?

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Hallå alla!!
Min kompis ville ha hjälp att sälja sin 325 coupé som är svensksåld. Servicebok ska finnas om jag inte minns fel. Bilen har gått mellan 15-16000 mil. Den är blåmetallic (den där färgen alla pratar om, men kommer inte på vad den heter just nu, ej nerlackad vilket ser allmänt konstigt ut...). Utrustad med AC, stora datorn, elhissar, ellucka, elspeglar, larm med c-lås mm. Inget skinn. Inte sportstolar. Grått tyg i fint skick.
Bilen har en del skavanker såsom stenskott i fronten (inte så lite heller) och det finns nån rostfläck på huven. Ena bakre skärmkanten ser ut att vara bättrad av någon anledning.
17-tums fälgar med halvslitna däck och vinterdäck på plåtfälgar finns.
Vita blinkers fram och på skärmarna. Sport-chassi tror jag det är på den.
Vad tror ni man kan få ut för en sån här??
Han är beredd att sälja den ganska omgående då han behöver/vill ha kombi istället.
Man ser ju priser på uppåt 90K för den här årsmodellen med lite lull-lull på. Han vill bara sälja den mer eller mindre och ville att jag skulle kolla intresset för den. Kan man begära 60K för den utan att man blir idiotförklarad? Mer eller midre än det?
Tacksam för svar!!
/Kidde

BMW - the ultimate drug...
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
55´ borde man kunna få om boken finns och ac:n fungera.
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Om bilen är i bra skick. ej krockad, skruvad så att man ser dessa skavanker. eller har massor av bucklor hit och dit, hel inuti. ser rent och snyggt ut så tror jag du kan får mer än dessa 55 pp skriver, för det är f__ inte lätt att hitta en schysst 325 coupe i bra skick utan att det är något med den för ett bra pris.. när jag köpte min 325 för ett år sedan snart kollade jag på över 10 bilar under 65 lappar. och de vara bara en stor besvikelse. lät bra när man ringde sen var det bara skit rent ut sagt, smällda någonstans så att man såg att det varit omlackat just där.. bucklor så det hette duuga,,skruvade mätare mm, vilket man ser ganska lätt de flesta gångerna.. men givetvis så visste de inget eller så spelade de bara dumma. finns verkligen oseriösa säljare och de är inte få heller. Visst du kan hitta en schysst bil, men isåfall helt orginal oftast utan 17" mm. men hellre en redig och hel bil och bra maskinellt. Är bilen helt Ok. inget konstigt med den. utan i bra skick som "jag" vill kallar det och att servicebok finns till den så tror jag du kan ta ut närmare 65 där runt
Hade det vart en 325 sedan hade jag isåfall hållt med om 55 men coupen står så gott som 10 000 högre. man kan hitta 325 coupe för 55 men då är de utan vanosmotorn eller automatare. eller så är det som skrevs innan. Oftast!

Jag sålde min 320 Coupe 93 under semestern Vilket var en jäkligt dum tid då det ringde ett X antal efter att folket kommit hem från sina resor mm.

320 coupe lagungrön metalic
20 000 + Mil
Orginal Alufälgarna
Stora färdatorn
Ingen AC
Taklucka
Mörkgråa tyg klädseln
elhissar då som i alla Coupen
Mittarmstöd
Sänkt
Servicebok
sony cd vxl (gammal som gatan)
Import 96
99% rostfri

Det som var difekt

Slitna bakdäck
Två små bucklor på förarsidan. En st dörr, 1 st Bakskärm.
stenskott på motorhuven
Sedan var ena framlyktan bytt fram då jag körde på ett litet rådjursskidd eller hur det stavas, men var bara lyktan som rök, hade tur kan jag säga. men det syntes att det var nyare det glaset. Men jag var ärlig och berättade som det var.

Kom ett par st från Sthlm 50 mil från där jag bor.. De köpte den för 53 000:- Utan prut. de bara tog den rakt av.

Inte heller den rätta tiden på året att sälja bilen på heller.

Ste
60k tycker jag inte betyder idiotförklaring! Släpper han för 50-55 bör det ej vara problem, hade själv varit spekulant om jag haft fast jobb!

Fel säsong för närvarande dock, råder honom att vänta till våren. Om det är akut vill det nog till att han släpper den för 50k.

Tänk som vanligt på Många och bra bilder på bilen, samt mycket info :)

Lycka till Kidde!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Bmw ludde
Tippar 50-65k

Nån som vet om det har stor betydelse för priset om motorn har vanos eller inte ?
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
De jag känner som köpt och ägt E36 har iallafall velat gett en peng mer för att får det, det är väl en 4 st.. Likaså jag tänker o tycker så, Det talar iallafall lite om vilket håll de kollar åt.
Större efterfrågan/högre pris

Nu skriver jag inte detta bara för att jag råkar har Vanos utan jag visste vad jag ville ha innan jag köpte dessa.

BMW ludde: Kan väl starta en tråd angående just detta. Vore intressant. Av min erfarenhet är det så

Ste
Ki
620
Kidde
Tackar för hjälpen pojkar!!
Då vet jag lite mer om vad man kan försöka ta för den.
Den dyker väl upp här på Börsen till helgen kan jag tänka mig.
/Kidde

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Annars har du en pärla till riktigt fyndpris här: Länk

:)
Anders: Tror du han e allvarlig?
De är lite som jag skulle sätta ut min 330 på annons för 550 kkr.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Ja det var lite i överkant kan man säga =)

Ste
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vadå överkant, vingen höjer ju priset med minst 50.000 :) :)

--------------
Min E30: Länk
M3
60
M3_andreas
330Ci -00
Varför köpa M3:a när man kan få en 320 för samma pris? =)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ja, vad jag har hört så kan man få tag på en BMW 325 Coupé -93 (vanos) för ca 45000:- ... S-Såld och full dokumenterad inkl kvitton på styling mm... Där kan man säga ett bra köp =) Men visst är den säkert värd 60k, men det gäller att vara framme vid rätt tillfälle.... Det var jag =) ... Lycka till alla BMW klåpare!!!
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Väldigt svårt att Hitta en "FIN" 325 coupe för 45 papp. möjligtvis en sedan snikvariant. Min polare sålde sin 316 sedan 92. 17000:- till en BMW återförsäljare i Kalmar.. han fick 45 för sin, då gick de bara efter sin Lista!

Ste
Ki
620
Kidde
Ja, den kom ju aldrig så långt som till Börsen. Dessutom var det faktiskt en 92:a så jag skrev fel.
Han fick 55K för den. Ringde till en kille som ville köpa och han tog den på studs. Han fick dock lacka om huven och den där plasten mellan lysena och stötfångaren, men han blev nöjd med de 55 han fick.
/Kidde

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.