|
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Jag tycker nya 7:an växer varje gång man ser den.. Är den dröm att köra och särskiljer sig klart från de andra modellerna. Pampigt diskret. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
Froz-523 |
Som det alltid har varit och alltid kommer att vara (förmodligen) så tar det ett tag att vänja sig vid nya bilmodeller. Mao dra inga förhastade slutsatser! Nya 7:an är ett bevis på nytänkande och framåtanda! Utvecklingen går framåt, även designen. Man kan inte leva på det förflutna. |
|
Jag känner att jag börjar smälta nya 7:an lite grand. Den börjar inte bli vacker eller så men den har något.......Nu pratar vi om utseendet, för övrigt är jag övertygad om att bilen är en höjdarkärra. Felix Icq#133904233 |
|
|
1972 lanserades E12, första generationens 5-serie. Den var en revoltion jämfört med föregångaren "Neue Klasse", BMW 1800 mfl. och etablerade BMW som den främsta tillverkaren av sportiga kvalitetssedaner. Tänk om BMW inte vågat då utan gjort en face-lift av den gamla modellen. Hade vi varit lyckliga då? Visst kan man tycka att vissa av Bangles mfl. tilltag är mindre lyckade (fronten på nya compact, den ansiktslyfta E46) men att kräva att folk ska få sparken och att förändringarna stoppas är töntigt. Vill ha en E65. |
|
|
Angående fronten på nya sjuan: Tänk efter hur BMW's fronter har sett ut genom tiderna. Runda lampor och en grill som lutar åt "fel" håll. Alla icke-BMW-fanatiker som jag har snackat med tycker att en grill som lutar åt "fel" håll är bland det fulaste som dem har sett! Men vi BMW-folk har väl vant oss vid utseendet, och samma sak borde väl ske med nya sjuserien? Eller? MVH Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.