|
|
|
|---|---|
|
Har sökt fram och tillbaka, blir inte klokare ändå, Nu kommer det upp då och då, inte vid varje start utan ibland "Kuhlwasser prufen" i färddatorn och Checklampan lyser i samband med det, Men vad betyder det på 325:an? Är det för LITE vatten, eller är det att glykolhalten ska kollas? Uppskattar VÄLDIGT mycket svar ifrån någon som vet exakt vad det betyder, Vill ju inte gå & oroa mig i onödan, Tempen har aldrig gått upp längre än till mitten på skalan i mätarhuset heller. Hilfe! Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW! | |
| Den varnar om att det är för lite vatten i kylaren... | |
|
Ett tips är att byta till engelska i färddatorn så att du lättare kan tyda felkoder, om man nu inte är en fena på Tyska. Hur du gör finns under Gör-det-själv->mekartips. |
|
|
finns trådar om detta...senast igår vet jag!! På engelska hade det stått "check coolant level". Om allting är bra och du har gött om vatten i kylet, så får du titta närmre på kylvattennivå givaren, brukar jävlas. |
|
|
Kan Tyska i viss mån, men var väldigt osäker pågrund av att det spekuleras hejvilt ibland av alla som påstår sig veta :( Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW! |
|
| Förstår att du blir osäker eftersom en del säger olika saker, men jag är 100% säker på att det du skriver betyder att du ska kontrollera nivån på kylarvattnet. | |
|
Havre, Får ta & göra det, konstiga är att den kan vara släckt i veckor, sen plötsligt lysa några gånger, sen borta igen, alldeles oregelbundet, kanske skulle kolla givaren.. Någon som har uppgift om pris på den? Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW! |
|
| Hm, ja det låter ju lite konstigt. Men om kylarnivån är ok så måste det ju nästan vara givaren eller nåt liknande... konstigt iallafall. Men kolla vattnet först för säkerhetsskull... | |
|
Om jag inte missminner mig så går en givare loss på runt 280 Gildens. Låter precis som ett fel på givaren när det kommer och går. Hade en en 325 -93:a med samma sympton. bytte givaren så var det klart! |
|
|
Har kollat vattnet ett antal ggr, borde igentligen tömma allt & fylla nytt, bytte övre kylarslangen med fullt system, ganska svårt att veta exakt hur mycket som rann ut när man fyllde på ;) Sen spelar det en del i exp-kärlet mellan varmt & kallt, och när termostaten öppnar osv.. Så det är ju lite knivigt att få rätt volym utan att försöka tömma helt om man kan.. Huvudkli! Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW! |
|
|
Hade ett liknande fel på min 328-96a då var det givaren det var fel på den sitter längst ner på kylarens vänstersida allyså under expansionskärlet och är inget man betalar skjortan och nittio för men lufta kylsystemet ordentligt efteråt Pengar ska rulla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.