|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har en cab modell e36 som jag köpte i våras. Jag har planer på att skaffa vinterbil, men som allt annat så säger man mycket och genomför mindre. Min fråga är den, nu när kylan ligger på och fönstret fryser fast. Den åker inte ner den centimeter som behövs vid dörröppning. FInns det något medel eller enkla knep för att lösa det utan våld. | |
| Prova med att smörja in de med nån medel , går att köpa hos de flesta bensin mackerna | |
| Skoj men ändå o-skoj att vi har sammaproblem... Har coupe och gillar inte tanken av att se rutan knäckas... Huuah! VAD och VAR ska man smeta på smeten tro? Lycka till i vinter Ekan! | |
| Tack, du får lycka till själv. | |
|
Funkar finfint med siliconstift som går att köpa på vilken mack som helst. Något annat som funkar alldeles utmärkt är vaselin. Fryser inte det heller och håller nästan hela vintern (smeta på lite mer efter halva). Smeta det bara på listerna så håller de sig friska och det fryser inte fast. Har funkat på mina bilar i 5 år. |
|
|
Vaselin funkar utmärkt. Smörj lite på nedersta delen på rutorna sant se till att listerna är insmörjda innan du ger dig ut i minusgraderna. Själv har jag aldrig noterat att mina rutor ens segdragit när det varit kallt. Annars kan man alltid se till att ha en isskrapa i kofferten. Smidigt att inte behöva öppna dörrarna innan man skrapar rutorna... |
|
| Rekommenderar silikon stiftet hos BMW den har också frost skydd. Undivk teflon liknade saker från benstationen var rekomendationen från BMW i alla fall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.