|
|
|
|---|---|
MIRRE75 |
Hej. Vet att frågan har varit uppe innan men jag hittar inget om vrid! Frågan är: Hur mycke vrid tåler "ix" drivlinan? De e nämligen så att jag håller på att montera min "bamse" kompressor i min ix. Jag vet att saker o ting kan gå sönder med kamikaze starter, även med original vrid. Motorn jag bygger på är m20/b25 på 2573cc ( ej original) . Obs: Frågor om kompressorn och motor kombination besvaras inte ;) |
|
Vad tål en cossie 4x4 låda?? beror på så mycket... vet folk som kört sönder med org effekt och andra som laddar 2.1 bar och värmer däck med 4hjuls burn.... så det är otroligt svårt att svara på... men har för mig att IX och cossie har samma fördelningslåda,,, BMW 325 Turbo.... |
|
|
jo har för mig det också men det är väl knutarna som går på ixarna om det är mycket hk i dom BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
MIRRE75 |
Är det dom innre knutarna framme eller? Hörde nått om splinsen??? |
|
Främre drivaxelns splines där den möter fördelningslådan är en svag punkt i drivlinan, jag skulle inte tro att du har problem med knutarna, om du inte toksänkt bilen. Man ska kolla om det blivit torrt i splinesen så att det inte ligger och slamrar metall mot metall. Till slut blir det utmattning i materialet och då är det dyrt. Här hittar du info om hur du servar främre drivaxeln: Länk Du kommer inte åt sidan om du inte är medlem, det skyddas av en enkel login. Om du inte orkar bli medlem kan jag gräva fram info om hur du servar splinen. |
|
MIRRE75 |
OK . Någon sänkning av bilen är det inte tänkt, Jag tackar för alla snabba svar och "iXer" för länken! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.