AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.229

328i Vs 850 T5

Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
Körde mot en 850 T5, för en timme sen, vann lätt matchen upp mot 100, sen kommer den förbi med en jävla fart och kör om mig som F*N vid ca 150 och bara blåser förbi.....Då insåg jag förlusten och drog ner på hastigheten....

Hur stark är den 850 T5?
Si
765
Simon01
120dM -08
225hk hade de första, sen finns det med 240hk också
...fast då hette dom S/V70.
225hk alltså.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
850 T5R hade 240 hk på sin tid.
850 turbo hade ju "bara" 225 hk.
Maha
850 R tror jag hade 250 hk med manuell låda och 240 met automat...
Var med om samma öde när jag hade min 523iT och skulle köra ikapp med en väns Saab 9000 2.3 t (200 hk). Jag fick till en bättre start tack vare bakhjulsdriften och höll Saaben bakom tills det var dags att lägga i 4:an kring 150 km/h. Då ångade Saaben förbi så jag trodde dörrarna skulle blåsa av min BMW... :-) Hade inte tillstymelse till en chans att hänga med på 4:an och 5:an. Avståndet blev bara större och större.
Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
Då får det bli att man ställer ut bilen på försäljning och inhandlar en M3 och visar vart skåpet ska stå.......Trodde inte jag skulle få så här mycket stryk.....

Men som tur vet jag vart killen bor, ska glida dit när M3 är inhandlad och vänta på honom..hehhehe =)
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Jag äger en saab 900t just nu. Orginal e det 185 hk men jag har chip luftfilter o 3" från turbon utan kat. så det borde sluta på ca 250-260 hk. Och den går riktigt riktigt bra. 0-100 på 6 blankt 100-150 på 5,1 sek och 100-200 på 15,2 sek. Jag kör jämt med en polares 3,8 M5 tills det e dags att peta i 4:an då hänger jag inte med längre...

Så jag kan bara instämma med ovanstående att saab och volvos turbobilar går riktigt bra i höga farter!!! Men nu ska jag byta bort saaben mot en BMW istället. Man vill ju prova något nytt =)
El
338
ElNiko
325iT-92
Hehe... det gäller att välja sina motståndare, typ en glt 20v eller nåt som man kan dra hyfsat lätt... Eller om man nu känner att det behövs instaler lite anabola lustgasstereoider...
/Niklas
Bmw ludde
Det är jäkligt svårt att hänga på turbobilar i farter över 120, fast man ligger inte e de farterna allt för ofta ändå =)
Vet inte ifall det var Saaben som var snabb i hög fart eller BMW:n som var långsam. Trots allt har Saaben 30 hästar till och mindre massa att släpa på. Jag var mest förvånad över att bilarna var helt jämna tills det var dags att lägga i fyran.
El
338
ElNiko
325iT-92
De går tydligen inte så värst 9000 2.3t, i.a.f inte som sifrorna säger, aeron ska gå betydligt bättre fastän den "bara" har 30 hästar mer. Vet inte varför dock..
/Niklas
LexCom: Jepp, en kompis till mej hade en 9-3 med samma mods som du. Vi körde rullande start och han drog mej upp till 100, sen var det jämt upp till ca 150 och efter det så blåste M5an (3.6) om så det visslade =)
hellonasty
328 mot 850 T5? Inte mkt chans tror jag... =( I börjar går det ju kanske förstås. Körde mot en polares Saab 9000 2,0t med höjt laddtryck och jag drog den från stillastående och tack vare försprånget jag tjänade där kom han inte ikapp heller...vi körde upp till 180 km/h.
Vid rullande start från 50 och uppåt så hängde jag på men den segade sig ifrån långsamt långsamt ju högre fart vi kom upp i.
Bm
122
Bmw W
325i -94
Snart kommer det.
kr
8
krilles
328I COUPE -98
Varför köra sosse container när man kan köra BMW !!!!
Bm
122
Bmw W
325i -94
BINGO..............Där kom det.
Gemini__
Haha, klockrent "Bmw W" =)

Länk
kr
8
krilles
328I COUPE -98
jag tog mitt förnuft till fånga efter ha åkt svenskt i många år. Provade bmw`n sedan var jag såld köpte direkt allt är så stabilt ock rejält. med tanke på att köra sa eller vo så blir det som att köra åt ragn sells med andra ord plåtburk på fyra hjul
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det stavas vridmoment. Det är det turbo-bilarna vinner på.
Fick ganska bra däng av en jobbarkompis småvässade 9000 2.3T (sportavgas, downpipe och uppställt grundladd) med min 525i. Rattlåsracer som han är tog han mig redan från start även om jag knappade in lite när jag kommit upp i varv på ettan och tvåan men sedan var det kört även om jag tycker att jag hängde på rätt bra ändå i högre farter. Jag hade ju ingen chans, men han seglade inte heller ifrån i fjärran.
Har chippat BMW´n sedan dess (+10hk?) men tyvärr blir det ingen returmatch då Saaben senare blev smälld. Får möta en chippad S40 2.0T istället. Får se hur det går då, går väl åt h-e....
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Glömde nämna att det skiljer knappt någonting mellan min 525i och en annan polares 900 Turbo -96. Han ökar avståndet en till två meter på varje växel. Hans bil är original bortsett från ett sportsystem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.