|
|
|
|---|---|
|
Satt och läste nya automobil-10 med en bil dpå en csl och texten: Vår spionfotograf såg och hörde nyligen denna bmw csl testa på Nurburgring. den ser ut som den just lanserade vesrion, men lät betydligt mustigare.Inte som med en sexa under huven.Mr Johansson misstänker istället en v8 eftersom mullrade så förtvivlat mulligt och skönt. hmmm dom kanske redan håller på att testa m3an med en åtta under huven... | |
| Eller kanska en mula för nya M3/M4? | |
|
Tror som Imola att det kan vara ett smart och diskret sätt att testa nya M rovan. Spännande! :) |
|
|
Kanske de slutligen slänger i den motortyp som satt i GTR:en under 2000 i en produktions M3:a då .... Hade väl hellre sett en V10:a i M3:an om den ska matcha den nya RS4:an som får RS6:ans spis. |
|
| Starre var vad det för färg på den? | |
|
johann: carbonsvart regnr:M CJ41567 |
|
|
Johan, Jag tror bilden i AM&S var på en svart CSL med BMWs fälgar så det är inte bilen med H50 motorn. Det är inte gamla S62 motorn ifrån E39 M5an utan en helt ny som testas. /RS2 |
|
| V8:an i GTR:en har ju en Flat-Planecrank, hade varit coolt om de slängde ner en sådan motor i en "familjebil" - Enda som jag kommer på nu med en sådan motor är Ferrari 360 Modena... (Och alla har ju hört den sången :-) | |
| Flat-Planecrank... Vad betyder det? | |
| Skulle inte en V10:a bli lite väl stort för en M3?? | |
| han sa v8 | |
|
... men jag sa V10:a och jag vet faktiskt inte. 5.7 liters som sitter i Carrera GT och lite vilja ... vad vet jag .... ;) Hartge har ju ändå stoppat i M5:ans V8:a och då borde väl de gå att knö i den nya M5:ans V10 med lite god vilja. I & för sig är ju det att kopiera Ådis koncept men allt är tillåtet när det gäller prestandabilar .. |
|
|
CBM3: I ett av testerna M3/Alpina/Hartge sa rep att Hartge var/är väldigt svår att hantera pga motorn det behövs en riktigt man för att kunna hantera kraften och för att få ut kraften/glädjen ur Hartgen. Tänk på att dagens M3 har fått gott betyg på att alla kan köra bilen man kan även sätta mormor vid ratten utan att känna sig orolig. |
|
|
Starre, I det testet du refererar till var H50 baserad på en vanlig E46 och hade således inte M-diffen. Jag har kört Z4 med M5-motor och den är allt annat än svårthanterlig samma sak med H50 baserad på M3. Om ngt så är den lättare att köra eftersom den inte kräver lika mycket varv för att vara snabb. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.