|
|
|
|---|---|
|
Min 518is 88 laddar ur batteriet. Jag har märkt att generatorn sitter lite lös kan det vara bara därför? Kan det vara fel på generatorn? Har inte generatorn en varnings lampa som lyser i fall den är dålig? Lyser lampan när generatorn är lös också? | |
|
Ja det är inte bra att generatorn sitter löst då laddar det inte som det ska är dina bussningar i fästena slut? Laddningsreät kan vara dåligt kolen kan vara slut . Sen sitter det en jordsladd från generatorn kan den gått av? Dåligt batteri ? Lite tips Håkan |
|
|
Hade samma problem på min förra e30.. det slutliga var att min stereo tjyvdrog ström, hela tiden. så koppla ur stereon o kolla om samma sak händer. mvh Daniel Daniel |
|
|
När du har bilen avstängd så kan du kolla om bilen tar nå tjuvström någonstans alltså om nåt ligger på som inte bör ligga på! Detta gör du på detta sätt, lyft "plus" polen på batteriet, ta en liten 5w kupe belysningslampa (enklast med en sån), ser ut som ett glasrör med sockel i båda ändarna, stoppa ena änden på "plus" polen på batteriet och i andra änden på lampan stoppar du kabeln som satt på polen, alltså du serie kopplar lampan dit! Lyser lampan, eller glöder, så tar bilen helt enkelt ström någonstans ifrån! Bara att söka! Men kolla stereon, i min snurrade skivan fast stereon var stängd, bara minnesströmmen som var på! Sen kan batteriet också vara dåligt, alltså inte håller ström! Men kolla generatorn! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.