|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Hur snabb är en M-roadster om man tar bort spärren vid 250? Är det vanligt att spärren är borta och hur gör man för att tabort den? M.V.H Fredrik | |
| Den borde varva ur på högsta växeln. Alltså kan man ta reda på vad bilen varvar vid tex 150 och sedan räkna ut vad den borde göra vid varvstopp. Fartspärren tas bort elektroniskt med ngt diagnosinstrument. | |
| Jag tror inte den varvar ur på högsta växeln....är den inte sexpetad? | |
|
Nej, 5-petad dessvärre :/ |
|
|
Jag tycker mig ha läst 280 någonstans. /PG |
|
|
Tror att man även tar bort varvtalsstoppet när man gör detta och motorn tar skada av att varva mer. Man ska till och med inte varva ur motorn helt för ofta eller under längre tid för det sliter på motorn. Så jag rekomenderar inte att ta bort den. Sen vet jag inte hur M roadstern uppför sig i höga farter, personligen tycker jag att M coupe blir lite...man känner inte riktigt tillfredställande kontakten med asfalten efter 220km/h, men det kanske är en däck fråga??? Sen kan ju en framspoiler eller en sänkning kanske reda bot på det!? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
| z3mpower: du måste på med värre chassie för att få koll på vagnen i lite fart. jag sänkte min för ett par veckor sedan med andra fjädrar. 20mm runtom tror jag att det var och det ser helt rätt ut, men väghållningsmässigt är det knappast nån större skillnad. nä, det blir ställbart för mej i vinter, känns det som. | |
| Om bilen orkar varva ur på femman (vilket jag tror den gör om man betänker accelerationen upp till 250...)så ska den vid maxeffekten 7400 rpm ha en hastighet av 270,1 km/h, räknat på utväxlingen med orginalhjul monterade! | |
|
165 mph har jag läst att M coupe kan göra utan spärr ( vad det kan nu vara: 280?) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
| 165 mph = 264 kmh ca......tyvärr.... | |
|
vid 1.6 km /mile men det är typ 16XX någonting... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
1 mile = 1,609 km 165 mph = 265,5 km/h |
|
| Jag läste om en Phenixgul M Coupe 2001 som kallades för The Bigfoot (19" sulor) Den sades komma up i 300 km/h. den var dock konventionellt trimmad av G-gruppe | |
|
Ja min gör i alla fall 250 spik inte km mer på mätaren, testat mellan jönåker och norrköping i ett litet race med en R6'a tror jag det var.Han kom inte om, men o andra sidan kom inte jag om heller... /PG |
|
|
Enligt Kellener gör den 278km/h. /Manray/ |
|
|
Såg en Coupe med MK-motorsport engine management som toppar på 288km/h. Men den bilen ligger på 360 bhp så därifrån kommer skillnaden. Sedan undrar om inte en coupe är snabbare en en Roadster. Är inte en coupe lite lättare? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3C 4 ever!: Då har den 8km/h högre topfart än Cslen med orginal motor:)) |
|
| Om du kan dra båda bilarna till varvstopp så påverkar inte vikten toppfarten... förutsatt att utväxlingen är lika. | |
|
Z3c 4 ever!; Coupe väger 35 kg mer än roadstern och är långsammare i alla accelerationsintervall. /Manray/ |
|
| Manray: tveksamt...i alla fall 2.8 Coupe verkar ha snabbare ax 0-100 än Rodster. bland annat enligt Modellguiden här på autopower men även i boken The Ultimate Driving Machine som jag slog upp precis... | |
|
Personligen har jag svårt att tro att man kommer speciellt mycket över 250-strecket, verkar inte finnas speciellt mycket kvar att ge när man kom dit. 270 tror jag är önsketänkande, 280 är bara att glömma! Sen håller jag med Richard om att väghållningen är lite tveksam när man kommer upp i de farterna, i alla fall om man kör helt standard. Rille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.