|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Mötte vintern i form av en isklump på vägen igår. Tänkte ta den med vänster framhjul då det inte fanns plats att väja undan. Förra vintern med E34:an hade det nog gått bra men nu med E39:a och sportchassi lyckades jag slå bort ett stort stycke av framkanten på innerskärmen (under tvärskarven). Är det ett gör det själv jobb? Dyrt att lämna in? Värt att utnytja vagnskadeförsäkringen? Udo Dirkelsniff | |
|
Det är lite svårt att avgöra vilken del som gått sönder men jag har lossat både innerskärmar och den främre underliggade plastbiten utan något problem. Köp nytt och byt själv, det största jobbet är att plocka bort framhjulet! Mvh, Steaman |
|
|
Ok, någon aning om priset? Udo Dirkelsniff |
|
|
Fram delen ( den som sticker ner under/bakom kofångaren och ca halvvägs upp i främre halvan av hjul huset heter luftstyrning och kostar ca 70:- och bytes på 30 min i garaget Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Stämmer, kostar 68 kronor på BMW, helt sanslöst billigt, för det är ganska mycket och plast, och ganska många krusiduller man får för dom pengarna. Har bytt två gånger på min på höger sida, pga ett par missöden, och låg bil.... På den sidan sitter även tempgivaren i plasten, och tänk på att om du kopplar loss den från kontakten (det behöver man inte göra, men om), så måste du lossa batteripolen ejn stund efteråt för att få den att funka igen.... Inga problem att byta, tar max en halvtimme... mvh/ /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) |
|
|
Tackar, ska kolla med Carlsson bil, imorgon, om de har någon luftstyrning hemma. Udo Dirkelsniff |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nått hemma :)) Carlsson bil, större postorderfirma än Ellos :)) Då har du tur i så fall, köp en trisslott. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Det får bli en trisslott... Dagsaktuellt pris 97:- inklusive en klamma för infästning mot kofångaren. Det säljs tydligen en hel del, speciellt vintertid, av denna artikel. Återstår att se om jag byter på 30 minuter... Udo Dirkelsniff |
|
|
Udo: ta annars en tur till Kumla och vår TV kändis... ( fast då tar det 30 min innan ni ens fått in bilen p.g.a. allt snacket......*S*) för montering ( och kanske ett mek tips till GDS avdelningen) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ingen vinst på trisslotten:-( Gasar-Magnus: Hasso besök/konsultation väntar jag med tills det uppstår något komplicerat elfel så att han får komma till sin rätt:-) Udo Dirkelsniff |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En kille på ett engelsk bmwforum efterlyste artiklelnumret på samma del. När han ringde sin lokala BMW-handlare så skulle dom ha £53 GBP för den. Förslog han skulle ta en flight med Ryan air till Sverige och inhandla delen och ändå få pengar över.:)) ///MVH Hasso Länk |
|
24 minuter! Rekord? Udo Dirkelsniff |
|
|
knappast...*S* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Udo. Kan du möjligtvis kolla artikelnumret om du har kvar fakturan är det 51 71 2 694 832 så är list priset 580 kr.?? Är det nedre delen av innerskärmen som du bytt med ovanstående artikelnummer ?? Se denna bild. plasten som syns framför hjulen. ??. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
När jag skulle byta denna del fick jag betala närmare 600 spänn, på BMW Solna. De av er som fått pröjsa max 100 har gjort en mycket bra affär. Viktigt att kolla att det verkligen är rätt del, för även om man säger att man har M-paket med allt vad det innebär verkar det finnas 2 varianter. En med ett fyrkantigt hål som släpper fram luften från intaget bredvid dimljuset och en utan hål. Illa att komma hem med fel del! Jag gjorde det!!!! Fransosen |
|
Jag har inte M-pkt men den med fyrkantigt hål dvs luftutsläpp. Finns ytterligare ett artikelnummer som hänvisar till samma del. där priset är 515 kr. 51 71 2 498 990. ///MVH Hasso Länk |
|
51 71 8 159 426 hette den del jag bytte iaf... och ja det är flärpen framför ditt högra framhjul Hasso och den har fyrkantigt hål för kyl luft till mina Brembo skivor... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Luftstyrning 51718159426 Pris 75.00:- Klamma 51118207874 Pris 2,40:- Plus moms Udo Dirkelsniff |
|
|
Hasso: Det förefaller att vara samma del men det kanske skiljer mellan årsmodellerna? Eller behöver 528:an mer kylluft till skivorna... Udo Dirkelsniff |
|
|
Hade att välja på en cyklist eller något som föreföll att vara en snöklump. Valde snöklumpen som visade sig vara en isklump. Den här gången rök yttertemperaturgivaren också :-( Någon som vet vad den kostar? Udo Dirkelsniff |
|
|
Lyckades under resa till Karlskoga under förmiddagen knäcka även vänster innerskärm på en snöklump. Dagsaktuella artikelnummer och priser enligt nedan: 51718159425 Avtäckning 75:- + moms 51718159425 Luftstyrning 75:- + moms 65816905133 Sensor 248:- + moms 51118207874 2,40:- + moms Dvs 504:- totalt. Udo Dirkelsniff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.