|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Har hittat en intressant kärra som gått som demobil hos handlaren. Listpris 572' med utrustning. Den har gått 240 mil. Vad är en lämplig "demo-rabatt" anser ni? | |
|
Vad är det för bil då? -------------- Min E30: Länk |
|
|
Modell? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
cyberkallen: har du länk kanske? låter som en 530 nya modelen med hyfsat med utrustning?? |
|
|
Antagligen den i hans lista. M3 2003. Skulle dra av en hel del på en demobil, då de 240 milen knappast har varit lugna och fina... Sämre inkörning är demobil får man leta efter, speciellt på en prestandakärra. Sen är ju det dessutom en bil som blir ett år äldre nu när 04:orna säljs. Men prismässigt så måste man ha mer uppgifter för att gissa. Utr. m.m. |
|
|
Nyfikna krakar. :-) Träffade en kille som fick sin Carrera 4 med 270' i rabatt (=26%) då bilen gått som demo på Gotland i somras. Undrar lite generellt vad handlarna har för rabatter för just demo-bilar. |
|
| OK. Sanningen är den att jag behöver större utrymme i bilen och letar efter skåpbil, orkar inte vänta på M5T och E39 känns daterad. Den som hängt med i mina provkörningar kanske vet vad jag tittat på. ;-) | |
|
Får väl gissa på en 545 då, den har listpris 532 kkr + lite utrustning. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Är du Audi-ot eller?? Du kan ju inte ersätta M3:an med en S4 kombi! Har du funderat på X5 4.8 eller den kanske inte går att beställa än? Jens |
|
|
cyberkallen: Med tanke på vad du har testat senast så är jag rädd för att det är en Audi:Pang mitt i prick?? wendtan: Tror inte det är 545 blir knappt el-hissar för dom pengarna:)) |
|
|
Starre: Behövs något annat än sportstolar ? :) BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Jag skulle värdera 240 demomil som 6*240 = en sådär 1500 mil. Både motor och annat slitage är betydligt högre. Vad pratar vi om för värdeminskning då? 10.000 när den kördes ut genom dörren och 40 spänn per mil = 45000. Min värdering blir då 572 - 55 = 517kSEK |
|
|
starre: Dessvärre gör jag nog en paus i BMW-andet ett tag tills M5T kommer. Tycker att BMW gjort en stor miss som inte erbjuder en kombi i prestandasegmentet. SUV är dessvärre inte riktigt min bag så X5 är inte aktuell. S4 kan inte mäta sig med M3 vad gäller klipp i motorn samt väghållning. Men i allt annat är den faktiskt bättre. Jag kör c:a 3000 mil /år och saknar en lite mer komfortabel kärra. Eftersom jag måste bry mig om prislappen samt vad min fru säger om att ha tre bilar i garaget så får nog M3:an gå denna gång. Men, "I'll be back". :) Och...affären är inte klar än. |
|
| CBM3C: Ungefär där hamnar jag också. Har fått en indikation på 495' av säljaren. | |
|
Hoppas det inte är "Din Bil" i Malmös demobil du tänkt köpa, eller vad säger du Starre? :))) S4 är stabil, men trist jämfört med M3 tycker jag. Håller dock med om att det är synd att BMW inte erbjuder någon prestanda-Touring. Just demobil skulle jag akta mig för, speciellt en prestandamodell. Det finns ju folk som har som hobby att köra sönder demobilar, och då menar jag inte "pressa den hårt", utan att man kör tills bilen i princip är skrotfärdig i motor och drivlina innan man återlämnar till säljaren. Håll utkik, och rabatten ska nog vara i paritet med den din kompis fick på sin Porsche för att jag skulle överväga en demobil! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Kalle -- Du som bor i söder har väl läst om 206 RS'n som blev kraschad i helgen, eller det var du som kraschade den kanske ? ;) | |
| Om jag känner Kalle rätt äter han hellre äter en kubik grus än sätter sig i en sån bil ;) | |
| ... och kanske en ändring i min värdering "Ut genom dörrenminskningen" ligger nog i intervallet 10-20kSEK, det är ju en dyr bil så kanske i övre segmentet. | |
|
wendtan: Ja lite mera behövs nog.... Cyberkallen:var inne på audis bilar såg ingen med så få mil på säljes listan, tror som flera andra s4 Kalle Hansen: Nää det hoppas inte jag verkligen inte....... |
|
|
320i+M3, :-D . Nej det var inte jag. 206RC verkar dock ganska skoj för pengarna och för att vara en baguette. Tyvärr så har min far inte så mycket bil-vett, och äger således en Baguette 605 -96 som jag tvingas åka/köra en del i nu när min bil är i trafikosäkert skick. Bekväm är den, men urk så tråkig och omodern! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| hehe... ja det kan nog stämma, samtidigt kör han förhoppningsvis bättre än att det slutar med några volter med bilen, så att bilfirman blir tvungen att skicka den direkt till skroten :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.