AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
640

Orginal stereo demontering

Po
70
Porginal
E46 330D -05
Hur plockar man bort orginalstereon... och kan man kolla kodningen på något sätt??

Stort och brett
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Om du har BAVARIA C BUSINESS tar man bort den genom att först lossa ramen (försök att få tag i båda nedre hörnen och ryck utåt så lossnar hela ramen) efter att ha dragit bort vredet (dra rakt ut) därefter lossar du de båda insex-skruvarna som sitter lite snett ungerfär mitt på båda kortsidorna (behöver ej skruvas loss helt). Sedan är det bara att dra hela enheten rakt ut.

När det gäller koden har du förhoppningsvis ett dokument (i mitt fall var det en lös etikett med streckkod och siffror) med en lång sifferserie inledd med två bokstäver. I mitt fall var sifferserien 16 siffror lång. De sista 4 siffrorna i denna serie är koden som skall "knappas in" för att få igång stereon efer att spänningen har varit bortkopplad.

Tyvärr känner jag inte till någon anna metod för att ta rätt på koden.

Lycka till!

ChristerG525
Po
70
Porginal
E46 330D -05
Ok... får kolla igenom alla dokument... förra ägaren hade ju bytt batteri nyss så koden finns ju någon stans...

tack för svaret

Stort och brett
Po
70
Porginal
E46 330D -05
Ok... får kolla igenom alla dokument... förra ägaren hade ju bytt batteri nyss så koden finns ju någon stans...

tack för svaret

Stort och brett
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.