AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
699

Off topic : Hur betalar man på ebay.de ?!?

Visa användare
187
bergas
320i -94
Som sagt, det finns ju inget riktigt "allmänt snack" forum här på autopower, så tänkte att jag passar på och fråga här i 3serie forumet, där jag annars bara är.
Som rubriken lyder så har jag just fyndat ett par klarglas bakljus på ebay.de men är så rutten på tyska så jag har ingen aning om hur jag ska betala dessa och slutföra affären :D
Dom finns på
Länk
Nån som kan förklara hur man gör? :)

+++++ beggz +++++
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Lexuslysen................ snart börjas pajkastningen........................

--------------
Min E30: Länk
Visa användare
187
bergas
320i -94
haha, bry :).
har väll bättre saker för mig än att lyssna på andras åsikter om diverse attiraljer.
hur som helst köpte jag dom för 450:-, så tycker jag inte dom är snygga så säljer jag dom för det tredubbla i sverige? ;P.
värt att prova iaf, ELLER HUR PESSIMIST NISSAR DÄR UTE?!
ok.

+++++ beggz +++++
Ni
68
Nirvana
dvs bmw
jag har handlat en heldel saker via e-bay. Man handlar av privat personer där...så du får överföra pengarna till personens bank konto. Så maila till personen i fråga och be om killens bank uppgifter osv. Tänk bara på att det tillkommer frakt och dom har rätt att lägga på en förpackningkostnad.
Good to know
De är redan sålda..Auktionen avslutad 23/11.
Annars när jag handlar via ebay.de så växlar jag till mig rätt antal EURO på ett FOREX kontor och skickar sedan kontanterna till mottagaren i ett REK brev..brevet kostar 70:- Forex tar inget för att växla valuta. Personligen tycker jag att det är smidigare att handla via e-bay.com (USA) köp med ditt Mastercard via helt riskfria Pay-Pal (dessutom helt avgiftsfritt) kom bara ihåg en sak med e-bay "Kolla upp den mkt viktiga feedbacken på säljaren..INNAN KÖP. Efter köpet tar OBS ebay inget ansvar för om du handlat av en säljare med anmärkning.
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
du måste ju ha någon"egen sida" som du loggar in på va?
borde ju stå något där?
Good to know
Hrmm..vadå ???
"De är redan sålda"

Just det, till bergas =)
do
128
doggy
325 cab -89
540iA Touring -98
525 -88
nån som vet va d kostar att skicka fälgar från tyskland till sverige
Good to know
Frakten..lär nog äta upp den ev vinsten. = Förlustaffär
li
1.959
liste
535i -89
Angående fälgar så har jag fått priser mellan 400 och 2500 för fyra, så det är svårt att säga generellt. Ett tips är att alltid kolla både betalningssätt och fraktkostnad med säljaren innan man lägger ett bud. Det är inte alltid så lätt att tyda all information, men frågar man via mail är det aldrig några tvetydigheter kring vad som gäller. Om man är riktigt usel på tyska kanske det är en bra idé att låta en kompis hjälpa en att kolla. :)

Det första du ska göra "Bergas" är att maila säljaren. Det står att han endast levererar inom Tyskland, så har du otur så blir det ingen affär. :(
Visa användare
187
bergas
320i -94
Good to know, jo dom är sålda, som bmw320i säger, till mig redan :P.
och att han bara skeppar till tyskland stämmer inte, har kontaktan han före..
och angående ebay i usa så är jag väl medveten om det oxo, köpte nämnligen dessa för ett par dar sen..
Länk
Men nu har det inte med det att göra :P.
Har efter MÅNGA timmars klurande (suger att inte kunna tyska) kommit fram till att babelfish.altavista.com är ett jävligt bra hjälpmedel, och jag vet nu hur jag ska göra. Som nån tidigare nämnde ska jag sätta in pengar på en persons konto så han sedan skickar mig baklysena.
Det som gjorde mig konfunderad var att när jag köpte från ebay.com, alltså USA, fick jag göra ett konto på bidpay.com för att kunna överföra pengar, trodde man skulle göra likadant på ebay.de men tydlgigen inte..
ajja, har luskat ut hur jag ska göra nu iaf, hoppas det löser sig :).

+++++ beggz +++++
Good to know
bergas: Dessa angel eyes du lämnat ett vinnande bud på i USA de blir nog svårt att få hem..då säljaren enbart handlar inom USA:s 48 delstater. Men var glad för det hade du fått hem dem med en fraktavg på ca $50.00 samt den Svenska momsen på totalbeloppet $300.00. = 750:- i moms..Sedan har du även tull exp avgiften samt fraktavgiften med pf avg från tullen hem till dig. OBS följande: Köper du från utlandet så se till att först ha kommit överens med säljaren att varan sänds som en gåva eller till ett kraftigt reducerat inköpspris. Kontakta alltid säljaren innan köp samt glöm ej att kolla den negativa feedbacken..finns många fula fiskar over there..
Jag brukar använda PayPal, det har funkat bra än så länge.

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.