|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett erbjudande om att byta bort en mondeo kombi -98 mot en 325 -93ic Mondeo 2.0 GT: -98 import 22.000mil el.uppv framruta ac recaro stolar 16" s däck antispinn mm.. 325ic -93 import skinn ca:17.000mil 17" Vad tycker ni?? BMW:n är ju lite dyrare i drift och kanske inte den mest praktiska vinter bil som finns=) Mvh Jocke www.frid.cc | |
|
Med bra dubbdäck så tar du dig fram minst lika bra med bmw:n. Nu har jag ingen koll på Mondeo och dess värde men personligen skulle jag hellre åka 10 år gammal bmw än 5 år gammal fårrd.. :) |
|
|
Jo resonerar oxå så.. Jag har kollat lite och just den här mondeo är inte så "vanlig" så jag har inte hitta pris på just den men dom ligger i ungefär samma prisklass som bmw:n Mvh Jocke www.frid.cc |
|
Maha |
skulle nog välja bmw:n! men forden verkar ju fin den också! Jag tror att om du ska byta så ska du lite pengar mellan i af! bmw:n är ju importerad, och har några år på nacken! |
| Om du ligger och kör mycket på vinterväg, typ långresor, så tycker jag att det är vilsammare med en framhjulsdriven bil. Men jag vet ju inte hur ford är i övrigt. | |
Andie_83 |
Tjena Frid. Om jag var du så hade jag inte tvekat på BMW:n. Har precis köpt en sådan du nämner, och jag är NÖJD! Nu är min iofs maxutrustad, vilket innebär att jag har ASC, så vintern är ju inga större problem, kolla om "din" också har det kanske. Ha det bra! MVH //Andy |
|
Tjaaa, personligen hade jag nog valt BMW´n...men som sagt...ingen av oss har ju sett/provkört bilarna...Vet inte hur kvalitén e på mondeo bilarna... Men med bra vinterdäck är det inga problem att köra BMW´n på vintern.,... |
|
|
I allmänhet kan man väl säga att bmw:n har mindre värdeminskning, sen är den nog mer lättsåld (om du nu skulle vilja göra dig av med den i framtiden). Sen är ju vintern en av de roligare årstiderna att köra BMW! : ) Och om man bara håller tillräcklig hastighet kör man inte fast.. Alvarligt så hade jag en manta en gång (viktfördelning 80-20??) vägde ingenting i bakvangnen. Överraskades av snön med mina backelitsommardäck och kom inte över fartbulan ut från macken. Fick ta sats ca 40m och köra blint ut i korsningen... Men med vinterdäck på så hade jag aldrig några problem. /Niklas |
|
|
Ja vi får se hur det blir..ska titta lite närmare på bmw:n idag. Visst är det kul med bakhjulsdrift på vintern men inte så himla kul i all snömodd och slask på långresorna.. men det kan det ju å andra sidan vara värt..=) Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
hittade en 96:as mondeo rs HGV för 58 papp i blänkarn med ungefär samma specar men hade gått 15000 mil "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
ok..men -96an har väl bla dom "gamla" lysena.. men det är nog någonstans i den prisklassen kan jag tänka mig.. Som sagt, ska kolla på bilen idag så får vi se vad som händer. Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Skulle utan att tveka byta bort ford måndag mot en 325ic. Kolla dock noga efter rost då de har en benägenhet att börja rosta efter sådär en 10år. Men välhållen så kommer bmw´n hålla värdet bättre, och så är den mycket bahagligare att köra. |
|
|
"BMW:n är ju lite dyrare i drift " Är du säker på det? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Om du äger de bilarna som finns i din lista skulle jag välja nån annan bil, omväxling förnöjer. | |
|
Det där om att bmw skulle vara dyrare i drift håller inte med om detta hade en saab 900 -94 som jag bytte bort mot en 328ic -98 denna bil vart billigare än jag trott drar mindre bensin ex. Jag är hel nöjd med bmw ångrar inte detta byte |
|
hellonasty |
Inspektion II hos BMW Novation i Uppsala... 5800 kr =O |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.