|
|
|
|---|---|
| Min fläkt har slutat fungera. Den bara la av plötsligt. Displayn fungerar men det det blåser inte. Det kommer absolut ytterst lite, det märks knappt. Jag har hört att det kan vara fälktmotståndet som kan spöka. Men hur kommer jag till det. Det ska tydligen sitta till vänster in mot mitten från passagerar sidan framme vid fötterna. Tidigare har det funnits en beskrivning på det men jag hittar det inte nu. Eller kan det vara gasen som är slut? Finns det någon som vet? | |
|
om du river väck handskfacket så har du det precis till vänster på värmepaketet. Det är på E39:an som det sitter vid fötterna.. Det är troligt att de är det som är fel. Det är i alla fall en billig ände att börja i. Mät om du har ström fram först annars. |
|
| Ska jag ta bort hela handsfacket för att komma åt det? Har du kanske någon bättre beskrivning? Kanske finns det nån ritning som man kan kolla på någonstans? | |
borgmastaren |
Hela handskfacket innebär "bara" 6 st skruvar. Du drar enkelt bort luftriktarna, där finns 2. Sen öppnar du luckan, där finns 2 uppe och 2 nere. Förresten, sen är det 2 st under också som du behöver lossa på. Det hela är ganska enkelt faktiskt. Gjorde det för 2 timmar sen (för 4:e gången) Lycka till! /Mats |
|
Om det är en E36 så sitter det vid "fötterna" in bakom ventilationstrummorna till höger om gaspedalen... Det går in 5? kablar på samma ställe och den går inte att missa. Ser ut som en igelkott (sök på igelkott) sitter med 2 skruvar om jag inte meínns fel. Den är bara att byta, elektroniken är ingjuten... //Niclas |
|
|
Jag bytte fläktmotståndet på min och det hjälpte, hade exakt samma problem som du 328. Precis som BNTS säger så ser den ut som en igelkott, alltså en simpel kylfläns på den, den blir rätt varm har jag märkt. |
|
|
Gjorde det på min E46á enl. följande: -Tog bort handskfacket (6-7 skruvar) -Tog bort luftkanal i plast som sitter in mot navi/ac:n (Fick bruka lite våld) -Lossade några torxskruvar till ett reglage, tog bort det. -Innanför reglaget satt fläktmotståndet med ytterligare en torx. Fläktmotsåndet kostade 755:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.