|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Robert V Som Johnor säger så passar inte dessa saker. Motor fästena hamnar längre fram pga. att grenröret och insuget tar plats. Men det är inga större bekymmer att fixa. Du får även svetsa om grenröret lite som tar i hjälpstyrarmen. När det gäller besiktningen, så ska du nog ha väldig otur om besiktningsgubben skulle upptäcka att det är en 3,8. Det finns ingen regelrätt lössning på problemet nämligen. Mitt bygge står just nu still, samlar mest på mig delar. All energi går just nu åt till 02:an. Mvh Marcus |
|
Robert V |
... hej igen. helt plötsligt trillar det in motorer ... iaf nästan. dvs inte lika svårt att få tag i som jag trodde. Har fått nys om en klart billigare alt. till motor dvs. 745i (komplett) som du tidigare nämnt som ett alt.. ... 745: bottendel och med min topp. Bedömt från bild (HTK) så ser det ut till att passa (m6 topp på 745 bottendel) men vet du om det gör det ? jag kikade lite på specar och det visar sig att 745 bottendel har lika stor cyl. vol som min (+turbo)... varför köra den istället för min bottendel ? skulle det passa bättre till compressor convertering på nåt sätt ? eller du kanske tänkte på att man kan ju ha en motor till, eftersom ett sånt hära ingrepp tar sin lilla tid och då kan man ha en motor o renovera medans man nyttjar bilen ...eller kanske ha originalmotor i reserv ifall det går åt skogen ... men toppen ryker då. svara gärna med lite tankar ideer runt detta om du får tid o lust ! tack på förhand ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.