|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vi har precis köpt en 540i e39 med m-chassi, 18" alpina, 6vxl och i stort sett allt annat. Visst är den snabb och underbar på alla sätt, men mycket vill ALLTID ha mer! Vi ( jag menar jag och min Fader... ) har inte ( till en början iaf. ) satsa på kompressor eller liknande "stort" ingrepp... Jag undrar därför om chip, luftfilter ( insats/öppet m. avskärmingsplåt ) och avgas gör någon skillnad på en sån här bil.. Tacksam för svar! Sen undrar jag en annan sak oxå! den 6vxl lådan som sitter i, var kommer den ifrån? Inte från m3/m5 väl? | |
|
Ja.. den enklaste trimmningen är väl att byta avgassystem.... du kan även skaffa fullflödeskattar. Sen är det väl bara att ge sig på insuget. Finns många varianter i många olika prisklasser. Om du har gjort allt över kan det ju vara dags att mappa om bilen. Det är väl det enklaste... sen som sagt kan man gå hur långt som helst... kolla 540is motor... ca 500Hk. Det är M5 växellåda som jag har förstått det. |
|
|
Kolla in på Reportage/ESS Tuning så kan du o din pappa börja dregla... =) Med chip kan man höja varvtalsstoppet lite grann, öppet filter (släpper in mer partiklar tyvärr), racekat + större avgas kan ge några kusar till men är mest örongodis! Mvh Robban |
|
|
Hej och välkommen till AutoPower forum! Det jag skulle rekomendera är att byta avgassystemet till något beprövat märke, kanske Eisenmann eller Ferrita? Därefter en så kallad mappning av motorn, så att den optimeras. Detta kan nog förbättra motorns prestana litegrann. Jag rekomenderar er att hålla er borta från så kallade sportluftfilter. Kan även rekomendera dig att göra en sökning under "sök inlägg" på till exempel: sportluftfilter AND 540 chip AND 540 sportavgassystem AND 540 och så vidare... Lycka till med nya bilen önskar jag dig och din far! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Det där med sportluftfilter tvistar de lärde... i USA har man gjort mätningar på det där... och det är inga problem... jag har haft det på min bil... inte 540 men 328 och det gick hur bra som helst.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.