|
|
|
|---|---|
|
Har en 328i -97, med dubbla avgasrör, det vanliga dvs...Men det ena fungerar inte. Märkte det idag....ska plocka upp en sak jag hade tappat på vägen vid avgasröret typ och så att det inte kommer rök ut ur det avgasröret, det var på morgonen då det e kallt. Hämtade en tygtrasa för att verkligen dubbel kolla. Satt tygtrasan framför det högre och det gick inte att hålla emot, men framför det andra var det hur lätt som helst..... trodde att det kanske är bara så för tillfället..satta mig bilen och körde lite till skolan...och innan jag stängde av bilen kände jag på det "fungerand" avgasröret och det var varmt som fan, men dans det andra var kallt... vad kan felet vara? | |
|
Förklaring följer..... Sitter ett spjäll på vänster avgaspipa som endast öppnas vid större laster. På tomgång är det helt stängt då det högra endast används. E inte 100 på att du har ett sånt.. men släng ett öga under stötfångarn. |
|
|
Amirooo: Ville bara stärka de Henken precis sa, du har ett spjäll på d vänstra röret. Detta spjäll är en lite behållare som sitter direkt på röret och ser ut som en gasbehållare el. som ett olje filter av icke insatstyp. Och kan ses om du lägger dig under bilen precis som tidigare föklarat. Alltså inget att oroa sig över, din bil är helt i sin ordning gällande detta. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Spjället i höger pipa sett bakifrån fyller 2 funktioner, de stänger för att få upp arbetstemp på katalysatorn fortare samt håller nere bullernivån på lägre varvtal. Kör bilen varm, be en kompis gasa till på tomgång o du ska se att de öppnar sig om allt är som de ska. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.