|
|
|
|---|---|
| Vad beror det på när displayen på stereon "blinkar" när man spelar högt? Mitt batteri är relativt nytt... max 1 år | |
|
Är det bara stereon som blinkar så är det ju den som är för klen... Blinkar däremot lyset så lär du ju behöva ett extra batteri och en fetare generator men det lär ju inte behövas med orginal stereon... -------------- Min E30: Länk |
|
|
Har varken med stereon eller ditt batteri att göra. Du har för klen matarkabel mellan just batteri och stereo. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Skulle ju kunna vara jorden också. I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
Matarkabeln = +12V? Jävla meck att byta de ju... *pust* Kan de inte vara batteriet som inte kan leverera ström snabbt nog? Kondensator kanske är en lösning? |
|
|
Frågan är som sagt om hela bilens spänning fluktar eller bara stereons? Jag tror på dålig matning och/eller jordanslutning till stereon. Normalt kan batteriet (och generatorn) leverera mer än tillräckligt för både stereo och extra slutsteg, men kablaget i mellan ger inte sällan upphov till spänningsfall, då får du exakt det fenomen som du beskriver. Kondensator hjälper inte. FP |
|
| folke has spoken... =) | |
|
Jag upplever de bara som blink i stereon. Hur åtgärdar jag bäst och enklast problemet? |
|
|
Då återstår nog bara att kolla, ev. förbättra matningen till stereon. Jag hade för länge sen en Panasonic stereo där inre spänningsfall skapade just detta, då hjälpte det inte att spänningen fram till apparaten var stabil. Testa med ny matning via en lös 2,5mm2 avsäkrad kabel från batteriet för att se först. Hjälper detta så får du nog dra fram ny kabel trots allt. FP |
|
| Upplever lite av det fenomenet som beskrivs ovan på halvljuset när jag använder elhissar. Är det batteriet ? | |
|
Det blir alltid lite synligt spänningsfall då förbrukare med medel till hög effekt används. Startströmmen på elhissarna ger ett synligt blink på ljuset och i synnerhet när motorn körs till ändläge ökar strömmen kraftigt ett kort ögonblick innan brytaren slår ifrån. Dåligt batteri (och motorn avstängd) ger mera synligt spänningsfall än ett bra men för att dömma ut batteriet får man köra en särskild belastningstest. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.