|
|
|
|---|---|
| Har precis köpt en bmw 730ia från 1989. Undrar bara om det är normalt att den drar cirka 2 liter per mil!? | |
|
njae.. min drar 1.1 på motorväg och 1.8 inne i stan. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
| Beror väl lite hur du kör? Jag kör mycket korta turer i stan och således många kallstarter, vilket spär på förbrukningen rätt duktigt. | |
|
låter för mycket.. min 530 drog 1.49 med trasiga lambda, sjönk till 1.26 efter byte 2 liter milen tycker jag tyder på något skumt om du inte TOK kör med bilen eller om det bara är väldigt kort sträckor mitt i smällkalla vintern i en storstad..... www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
engzell,,,,,,, 2 liter är nog i överkant tycker jag för min 735 -87 vill ha ca 1,5-1,7 vid normal stadskörning och landsväg ca 100-120kmh ligger jag på 0,93l/mil vid en körning på 45mil tur och retur till tjejens föräldrar.Jag försöker köra efter "ekonomimätaren" under varvräknarn. Den visar ganska rätt faktiskt och ligger du i 90 kan du lätta på gasen några mm. och det syns på mätaren faktiskt. Jag förstår fortfarande inte varför bilen tar mer bensin när tjejen kör,,,,brukar ju vara tvärtom har jag för mig?? Hmm,,,,,,,,läste just igenom vad jag skrivit och det verkar som att jag "fiskör" hela tiden men det gör jag inte,,,,det blir både 4-5000varv ibland och sportläge på lådan men inte varje dag förståss. |
|
|
engzell: Är bilen silver och har beige inredning? Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
Min 735-87 ligger nog runt 1,7-1,8 i stan med korta turer och kallstart hela tiden. Runt 1,1 i 130-140 på motorväg. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.