AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.642

HAR BMW LURAT MIG?

Fan känner mig riktigt lurad av BMW!

Idag när jag kom hem och öppnade posten, så fick jag besked att det var dags för Besiktning av bilen?? Tittade igenom mina papper på bilen, och jag köpte bilen 011027, med noll mil på mätaren, samt tittade igenom garantibevis, samt kvittot på bilen!
Tittade i regbeviset står att det ska vara besiktning första gången efter 34 mån??

Jag ringer vägverket och frågar varför jag får Besiktningspapper på bilen redan nu, hon svarar att den togs i trafik 5 april-01.
Jag köpte den sprillans ny 011027. Hur kan den ha tagits i bruk 5 April???

Jag ringer och tittar upp min bil genom telefonsvar, och får beskedet att den togs i bruk 5 april??? 3 ägare???
Hur i hela H*lvete kan det vara 3 ägare?
Jag köpte bilen ny hos BMW, BMW 1 ägare, jag ägare nr 2!!

Vad ska man göra?
Hur kan det komma sig!!

MVH Daniel.

Har du tagit den på avbetalning så reggas den ibland även på BMW financial services (eller något liknande). Det är väl bara att ringa bilregister så får du ett fax på föregående ägare.

/T.P.
T.P

Jag har den inte på avbetalning, lämnade en bil i inbyte, samt betalade resten kontant.
Har tyvärr ingen FAX.

MVH Daniel.

Bmw sverige är alltid första ägaren på en svensksåld bmw.
Sen brukar i regel bmw återförsäljaren bli ägare nr 2.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Wendtan:
Åf/Generalagent brukar endast vara förregistrerad ägare om inte bilen gått som demo/tjänstebil.

Daniel:
Maila mig på stephan.berglund@dinbil.se med ditt reg.nr så kan jag se ev. vad som har hänt. Jag har bilregistret online och flera kan säkert gå i god för att jag inte missbrukar dessa uppgifter på något sätt.

M V H
Stephan

Stephan : Du har helt rätt, de var jag som såg fel på utdraget som jag fick av en vänlig själ :)

Dom står med som de som registrerat in bilen, men räknas inte som ägare.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Ett ganska vanligt "fuskande" av bil tillverkarna där de erbjuder återförsäljarna större mycket rabatter om de beställer bilar och registrerar dem direkt (hamnar då i den officiella försäljnings statistiken) eller om de behåller dem som demobilar på utställningsgolvet i minst 3 eller 6 månader. Dock så händer precis detta att garantier mm påverkas.

/RS2
Stephan: Du har mail.

RS2. Tror min stod på "golvet" ett par månader.
Så då kan det stämma med att den är uttagen i trafik 5 April?
Trodde det var från det datum man tog den i trafik, alltså när man köpte bilen, och började köra med bilen.

MVH Daniel.

Gemini__
Har inget att tilläga i den här frågan. Förutom att du borde ta kontakt med din återförsäljare snarast, för att höra vad de har att säga. Ville bara säga att din (touring330i) bil är riktigt fin!

//Thomas

Länk
Daniel:

Det är det datum som bilen tas i trafik första gången som tiden börjar ticka. Det innebär att bilen du köpt HAR tagits i trafik det datumet. Däremot behöver det inte betyda att den rullat en enda meter. Jag kan kolla upp tranaktionshistoriken åt dig om du vill, jag råkar nämligen jobba på bilregistret :o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.