AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
652

innebelysningen spökar

di
12
diabless666
BMW 316i -93
min innebelysning spökar, när jag har den så som det ska, så lyser den fortfarande trots att jag kör jag måste alltid ha den avstängt. Först efter att jag har kört en lång sträcka så kan jag ställa om den igen och då funkar det som det ska. Jag vet inte vad felet är? kan någon hjäpa mig? har kollat alla dörrkontakter för glapp.

Tack på förhand
Lu
46
Lugi318
BMW 318i-91
BMW 325i-92
tjenare!

troligtviss är det förardörren som inte får kontakt!
den finns en liten svart kontakt vid kanten på bilen alltså inte på dörren. den kan vara sliten! samma fel hade jag. så jag bara tejpa runt den lilla svarta kontakten. så när dörren stängs så trycker den in den bättre. kanske svårt o förstå. men kolla kontakten vid kanten på bilen. kommer du se en svart liten grej sticka ut. du kan alltid testa genom att trycka in den medans bilen e på o kolla om innerbelysningen släks. om inte det e felet... vet jag inte än va det kan vara annars.
Lycka till!
di
12
diabless666
BMW 316i -93
Tack för hjälpen Lugi, Ska kolla upp det. ;)
di
12
diabless666
BMW 316i -93
Lugi, jag provade men det funkade inte... när jag låser bilen då funkar det bara...inte när jag kör då hålls den tänd :(
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
min spökar också ibland. vänstra sidan tänds ibland när man kör å jag s**t ju nästan ner mig när d helt plötsligt kom ett lys precis bakom vänster axel när man svängde av från motorvägen! trodde d va nån galning som kört utan lyktor å ja svängt ut precis framför han :)
den funkar om man trycker riktigt hårt på den. blinkade även lite snyggt igår när jag körde fast å stog en bit bort å titta på den, som en larmlampa fast jättestor :).

En BMW går nästan aldrig sönder, den körs sönder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.