|
|
|
|---|---|
Taffy |
Hej jag undrar om stora fronten till 320 E30 passar på 318 E30 och om nån vet var man kan få tag på en och ett ungefärligt pris. tack på förhand.... Körkort, vad fan är det??? |
|
jo dom ska passa om det är samma kaross, de va ju lite förändringar efter 87´. så om du har en bil från 88 eller nyare och köper en spoiler från 88 eller nyare så ska den passa. eller vise versa. annars säger folk att det går att byta frontplåt så ska nyare fronter och kofångare passa på den äldre kaross varianten. |
|
|
Är det bara frontplåten man behöver byta? Hur ser det ut bakom plasten på nyare kofångarna? Jag har ju tänkt att byta, men vill gärna veta hur mkt jobb det är... MVH/Peter |
|
|
Det är en "balk" (vet inte hur jag ska beskriva det) bakom plasten på kofångaren från 88 till 91. Jag har inte gjort denna operation själv men jag tror inte att det är så hemsk mycket jobb. |
|
|
jo eraabos har rätt när han säger "balk" gammla kofångaren sitter fast med 2 muttrar i 2 färsten i fäste på vardera balk. man byter dessa fästen mot nyare modellens. nyare modellen har ju en lös dragkrogsöggla som gängas vid användning. men det ska inte vara några prblem attt byta front om man inte har tummen mitt i handen. finns ju många som gjort lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.