|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Är någon intresserad att vara med och annordna en banträff på Anderstorp till våren? Jag har varit i kontakt med ansvariga för banan och det kostar ca 35000 för en heldag på banan. Är man t.ex. 10pers så blir det ju inte så dyrt. Det är en fin bana där bland annat Persbrandt körde i Prestanda för några veckor sedan. Hör av er. | |
|
Tjenare! Jofan klart man vill det, bor i Gislaved, några km till banan =) //Öberg |
|
|
Jag är intresserad, lite beroende på hur mitt bilstall ser ut i vår! |
|
| Är också intresserad. Jag antar att det är hela banan det gäller för de pengarna? | |
|
Hur många är det tänkt att det skall vara där då? Vill inte ha en proppfull bana så man inte få köra nåt, måste få köra mkt =) //Öberg |
|
|
Sant, men det blir lite väl kostsamt ifall bara vi fyra ska köra ;) |
|
Aldric |
Så mycket mer än 500 kr är nog inte dom flesta beredda att betala för det nöjet. Haglund: Var det inte 300 vi betalade sist? Då iofs inte för hela banan. |
|
Låter intressant, men lite dyrt om man e under 10 pers. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| 10 pers 3500 spänn + minst 10000 i nya däck ;) | |
|
CBM3C har en poäng där... |
|
|
Vem är ansvarig? Vilka försäkringar kommer att gälla vid olycka? Något licenskrav? |
|
|
Hej! Samma försäkringar kommer att gälla som på vilket banträff som helst. Det är ju något som ska kollas nogrannt innan, givetvis. Att byta däck är smällar man får ta ;) Man kan väl inte hålla på att oroa sig för däck när man har en M-bil, eller vad säger du CoolBlue. Skämt åsida, hade tänkt mig en banträff där det inte blir allt för många så att alla får köra så mycket de vill utan att behöva oroa sig för andra. Vad säger ni, 20 ekipage kanske? Priset gäller för HELA banan så det kunde bli en rolig dag. Sen att det kommer att kosta lite mer får ni säkert tillbaka i form av mer körning, träning. Själv tycker jag inte 3500kr är så farligt OM man nu enbart skulle bli 10st. |
|
| Om jag skulle åka blir det inte med M3:an utan med 996:an ;) Och visst har du rätt Matrox, det är smällar man får ta .. ville bara visa på den kostnad som det egentligen är. | |
|
Om vi ska köra stora varvet så kan man vara betydligt fler än 10 pers. Man kan lätt vara 15 på banan samtidigt i så fall och alla kör inte hela tiden. Skall det vara många nybörjare så kommer bromsar att koka och däck att överhetta och därmed blir det mycket depåtid för de flesta. Vi kan alltså säkerligen vara 40 pers som åker. Sedan är det nog säkerligen prutbart detdär priset... |
|
Esa |
Jag är med om det handlar om rimliga priser, runt 500kr. |
| Tror inte att det kommer handla om 500kr, blir för många då. | |
|
Jag lär ju bli en av dem som tillbringar mycket tid inne i depån med överhettade bromsar/däck :) |
|
| om jag har banbil till våren så hakar jag också gärna på | |
|
Matrox: Priset är klart prutbart. Det har vi märkt när vi har hyrt där innan. Får vi köra hela banan så kan jag personligen tänka mig att betala en ganska bra summa för att få köra där. 7-800 kronor kan vara rimligt om man får köra riktigt länge ("hela dagen") och hela varvet utnyttjas. Det kan dock vara betydligt billigare om man bara åker på sydslingan och på kvällstid (17-20) en vardag. Då kostar det 7-8000 har jag för mig. Dock tillkommer ju då problemet att det inte blir någon BMW-träff precis utan troligtvis bara folk som bor i närheten. |
|
|
Min bil borde vara klar till våren, så jag är intresserad av få så mycket körtid som möjligt. Men det beror lite på vilket upplägg ni ska ha! Delar ni upp grupperna, licens förare-prova på? Hade varit kul om du lägger upp lite info hur körningen är tänkt och i vems regi den är i. Får man köra med ej registrerad bil ;-) slicks eller är det endast r-däck? |
|
| jag är med på den träffen också, jag och mr. öberg har inte så långt dit. 10pers får vi ihop lätt va? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.