|
|
|
|---|---|
|
Hej. Som alla märkt så har denna sida lite problem pga servern. Därför tycker jag att alla som besöker denna site borde försöka ge ett litet bidrag så vi får behålla denna site även i framtiden och nå den utan problem. Läs mer här: Länk /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
om ni skall bygga en egen ny server har jag återförsäljarpriser på datadelar som ni gärna får utnyttja det gör en 10-20% per del.... johan |
|
| Borde inte ett lite större företag kunna donera en begagnad kraftfull server. Någon som arbetar på IT-avdelningen på ett stort företag? | |
|
En slant skänkt... Ni som nyttjar forumet sänd en slant liten som stor. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
En liten slant från mig. Som sagt, många bäckar små.... Kom igen Bmw-bröder ! Mvh Anders S. |
|
|
Klart man skänker en slant!!!! Pling sa det i spargrisen=) Mvh N |
|
|
Givet att man bidrar. Banken skickar den 8:e. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Usch, inte roligt.. såg nu efter jag skänkt en slant att jag är den som hittills skänkt minst :( bara 100:- :( |
|
|
Hur mkt kommer det att behövas ungefär till en ny server? Blir sååå less på att det itne går att komma in hela tiden! Helt otroligt bra att folk skänker pengar! Trist bara att man inte lär kunna berätta det för någon utan att bli idiotförklarad "Skänker du bort pengar till nån okänd människa på internet?" ;) |
|
|
100 från mig med...SunKi, du är inte ensam :) Man är ju student... |
|
|
SunKi, vi på BMWPower är djupt tacksamma för alla bidrag, även 10:- är välkommet, så du ska inte vara ledsen för att du bidragit med 100:-. Tack så mycket. Och tack så mycket till alla andra också som ger bidrag. Vi vet inte exakt hur mycket vi kommer att behöva till nya servern. Det beror faktiskt även lite på hur mycket pengar som kommer in. Får vi in 5.000:-, ja då får vi väl klara oss med en mindre uppgradering som vi kanske klarar oss på några månader eller så. Får vi in 30.000:- så blir det en mycket bra server med ordentligt med prestanda som vi kommer att klara oss på i kanske 2 år. BMWPower kommer även att skjuta till lite pengar från kassan när det blir dags. Vi talar dock om ca 3-5.000:-. Du skriver också "Skänker du bort pengar till nån okänd människa [...]". Här vill jag påpeka att du skänker inga pengar till någon människa. Du skänker pengar till BMWPower. Alla pengar går oavkortat till BMWPower. Vi som jobbar med BMWPower jobbar utan ersättning och tar inte ut någon lön eller liknande. Vi gör det för att vi tycker det är kul. Vissa av oss lägger dessutom ner över 6 timmar om dagen (utöver ordinarie anställning) på BMWPower. Utan ersättning. Det är en sorts insats det med. :-) Hur som helst så blir du inte idiotförklarad av oss, utan hyllad som en av bidragsgivarna som hjälper BMWPower att bli ännu bättre. Tack än en gång. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
Tommie: Fick ni mitt brev där mitt företag erbjöd oss att ställa upp med en 2 mbit/s lina och tillhörande server? Jag fick aldrig något svar på det och trodde att ni kanske hade det ni behövde, men om det fortfarande är problem så tror jag nog att vi skulle kunna tänka oss att ställa upp. Ni kan väl droppa ett mail om det låter intressant, petter@eskimo.se har jag. |
|
|
inte kan vi va utan bmwpower så jag sickar en hundring kanshe det blir något i slut ändan. hoppas vi är fler som vill hjälpa bmwpower. |
|
|
I´m in! Många bärsor små blir en full å... Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
|
Tjenare. Tycker det går segt med insamlingen. 97 personer har lämnat bidrag hittils. Och vi är nästan 3000 användare. Bättre kan vi väl? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hej! Jag tänker sätta in en slant när helgen är över. Vill absolut inte missa BMWPower...vill passa på att tacka ansvariga för en utmärkt sida! Hoppas det löser sig med serven.. 7900rpm |
|
|
Vill inte låta dryg, men borde inte dom över 20.000:- kornor som skänkts hittils räcka till en ny server? ---------------------------------- Länk |
|
|
Hej. Har just kollat upp priser på servrar och 20.000:- inkl moms kommer man nästan ingenstans med om man vill ha en riktig server. Minst 30.000:- exkl moms, dvs närmare 40.000:- måste vi samla in. Helst lite mer om inte folk snålar... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hmmm... Bumper kan du ge mig en vink om vad för utrustning du hade tänkt dig i 40.000:- klassen? Vad kör denna sida på för utrsutning idag? Hur mycket trafik har talar vi om på denna sida? Antal sammtidiga användare? Jag hävdar fortfarande att man kan få grejjer för under 20.000:- som klarar hög belastning. ---------------------------------- Länk |
|
|
Alldeles oavsett hur mycket pengar som behövs så tycker jag att det är rätt kasst att inte fler än 100 pers av oss som använder BMWPower har kunnat hosta upp ett litet bidrag. Tommy & Co gör ju ett kanonjobb, vilket kommer oss alla till nytta, så att åtminstone sätta in nånting borde väl inte vara så vansinnigt svårt. /Micke |
|
|
M3CAB: Jag orkar(!) inte skriva ner alla specifikationer om hårddisk, moderkort, processor mm... Men om du går in på några hemsidor där de säljer servrar så ser du ganska snabbt vart priserna hamnar ungefär. Det köptes in en Compaq server till jobbet för ett par veckor sen, och den hamnade inte under 50.000:- trots att det inte var en värsting. Egentligen så räknar jag inte antal kr som samlats in, utan mer till antalet besökare vi har samt användare. Ingen begär väl att man ska skänka 500 kr var, men bara man ger ett bidrag och visar lite uppskattning så skulle det vara ganska trevligt. =) Köper de en bra server nu, så kanske den kan användas ett par år utan att en liknande insamling krävs igen. Så mkt jobb som ligger bakom denna sida, tror jag inte många har den blekaste aning om. Nu vart det ett långt inlägg.. hoppas det finns nån som orkar läsa detta bara... =) P.S. M3CAB... måste säga att du hade 2 mkt fina bilar. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.