|
|
|
|---|---|
|
Är standard ljudsystemet i E36 lika bra som i E34 eller får man räkna med att modifiera systemet för att få bra ljud i bilen? 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! | |
Bmw ludde |
Ingen höjdare direkt, jag rekomenderar att man byter högtalare för att få bättre ljud. |
|
Tycker där é helt okej ljud faktist. 6 högtalare om jag inte har helt fel för mig? |
|
|
det stora ljudpaketet med 8 högtalare i e36an är väl OK Ste |
|
| Vad är de för högtalare som ingår i de stora ljudpaketet? | |
|
Hugge: Jag har d stora ljudpaketet med H/K -tillägget och jag tycker att d är mycket bra ljud. Klart och fint samt med en hel del bastryck. Är ingen "audiofil" och va som upplevs som bra av oss "normala" upplevs knappt som dugligt åt riktiga ljudkillar. En kompis till mig som äger en billjuds firma och även tävlar i billjud sa efter en provlyssning av min org. anläggning att d va en av d bästa han hört (i org. utförande då alltså). Sen kom han med förslag att utöka och förbättra, men till kostnader som jag inte va intresserade av lägga på ljud i bilen. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| va gör man om den främre högra högtalaren sprakar? sitter den svårt att komma åt? verkar sitta bakom nån kåpa eller så.. | |
Aldric |
Basen/mellan registret eller diskanten? Den förra sitter bakom ett galler fram framdörren, busenkelt att komma åt. Diskanten som sitter i dörren kan väl vara lite mer pill med .. har faktiskt aldrig försökt ta bort en sån. Sist jag meckade med det klippte jag bara av kablarna för att göra det enkelt för mig själv ;) |
|
Har en Coupé med stora ljudpaketet. Ljudet är hyfsat original men glöm inte bort vilken enorm skillnad huvudenheten gör... Bytte från en Sony enkel cd till Panasonics nya 983 ngnting. (Den med neon o stor display iaf). Enorm skillnad på hela registret innan jag ens bytte originalhögtalarna... Har numer DLS fram och inga i kicken... |
|
|
5,25" an i kicken är lätt att komma åt. Bara att ta bort plastkåpan framför. Diskanten och mellanregistret måste man ta bort dörrsidan för att komma åt. De sitter typ "klämda" fast mot dörrsidan inifrån. Dörrsidan sitter med två skruv innanför handtaget (Coupe) och sedan är det "bara" plastbajonnetter runt dörren + metalldito uppe vid rutan. Mvh. B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.