AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
905

ingen ljudsignal da lyse eller parkeringsbromsen aer i?Saekringar ,var?

ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Hej,
Mitt "bongljud" har slutat o fungera...Ni vet, ljudsignalen som hoers i kupen da man koer med Parkeringsbromsen i, eller ljuset star pa (import) da man har staengt av motorn! Har kollat saekringarna fram i motorrummet, men all aer hela, och nagon saekringsindikation foer "bongljudet" finns inte!
Hjaelp, jag har koert ivaeg med P-bromsen i 2 ganger nu, eftersom jag aer van vid "bongljudet" da nagonting aer 'fel'.!

Mvh Marineutter
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Fungerar checkkontrollen, får du alltså upp texten i instrumenteringen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Hej,
Nej jag har inget meddelande i check-kontrollen, som annars funkar helt utmaerkt. Brukar man fa upp det pa Check-kontrollen, om en saekring gar????

Hoerde dock foer ett tag sedan som faktiskt laet som en saekring som gick. Ljudet kom fran under instrument braedan (vaenster ben). Sitter det saekringar daer...eller har jag kanske braent en krets? Bilen funkar utmaerkt annars..:/

Aer det inte det ena sa aer det det andra
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vad händer om du plockar ur en glödlampa i t ex bakljuset, får du felmeddelande då?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Joda, byte halvljuset foer nagra dagar sedan, eftersom check-kontrollen visade pa att lampan hade gatt. Och nog hade den gatt!! Far du upp pa din check-kontroll naer en saekring gar???

Mvh marineutter
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag har aldrig fått reda på om en säkring gått sönder i min CheckControl..däremot en lampa t.ex.

Bong-gongar iaf när jag rycker i handbromsen under färd och likaså när lyset glöms vid avstängd tändning/motor..

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.