|
|
|
|---|---|
|
Tog en tur från Göteborg till Gävle i fredags, efter 46 mil hostade/hackade bilen några gånger och sedan tvärdöd. Försökte starta utan resultat, fick skjuts med en familj nästan med en gång in till Gävle. Fixade bärgning dan därpå till Autovation och döm om min förvåning när killen från verkstan ringde och sa att bilen startade utan problem och han varit ute och kört en runda och bilen gick perfekt. Vad har hänt eller inte hänt, som ni förstår vill jag inte råka ut för detta ickeproblem igen. Kan det vara bränsleförsörjningen? Kunde inte känna någon soppalukt efter att jag malt med startmotorn. Någon som har en idé!! // Mvh Fredrik | |
|
Bensinpumpen som trilskas? De borde luktat ordenltigt med soppa efter du nött på starten ett tag. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Låter som att ett relä kan vara på gång att paja. (tex soppapump-reläet) | |
|
Kan det möjligtsvara någon av kam eller vevaxelgivaren som håller på att ge upp. Då kan bilen gå ett tag och sen stanna sen kan man köra igen osv. De är lika stabila som ett gammalt Windows system så egentligen skulle man ha en i reserv i fickan. Håkan |
|
|
Skall kanske tilläggas att bilen kopplades upp mot dator och det fanns inga felkoder!!! Det är väl så att bränslepump ej övervakas av datorn, någon som vet fler enheter/givare som ej är övervakade? Eller skall man chansa på pumpen? // Fredrik |
|
|
Ett tips!! Kör på starten samtidigt som en polare bankar med en hammare (med plana sidan) lite försigtigt på tanken (på höger sida under bilen) för att hosta liv i pumpen, startar bilen då så är ju problemet ur världen. då är det bara att byta pumpen. Det funkar inte alltid men det är värt ett försök. |
|
|
Min bil var ochså sån gick igång körde en stund sen dog den. plocka ut bensin pumpen och sätt ström i den men håll reda på + och - min pump gick ibland ibland inte ny pump runt 2800:- från skroten ca 1000:- Mvh mikael |
|
|
Tror jag testar med pumprelät först! Någon som vet var jag hittar det? I andra hand blir det väl ett pumpbyte misstänker jag. Kan detta vara vettigt? // Fredrik |
|
|
Ingen som kan hjälpa mig med var bränslepumprelät sitter på en E39a? // Fredrik |
|
| Sitter i styrbox-lådan under höger mikrofilterhållare i motorummet bak till höger. | |
|
Tackar för det!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.