|
|
|
|---|---|
manolo |
Någon som vet var man kan fixa billiga shadowline till E46 coupè? O i så fall till vilket pris |
| Varför vill du ha dom? De kromade listerna är ju mycket snyggare... | |
| Blääää för krom! | |
|
Frågade han vad ni tyckte? Manaolo: Ring till din BMW Handlare och fråga... -------------- Min E30: Länk |
|
|
Det e ju det som e det fina här ! man behöver inte fråga vad andra tycker, man får liksom reda på´t ändå. Själv så håller jag med ravve. Ring och kolla priset och e de för dyrt köp ett par rullar svart el-tape och fixa´t själv :-)) // CB. Länk |
|
|
Sorry, menade itne att byta ämne. Men tejpen låter som en bra idé! =) Men det går alltså att moontera i efterhand?! Jag skulle vilja göra det fast åt andra hållet; Ta bort min Shadowline. Manolo: Hade du hat en sedan kunde vi ha bytt! |
|
manolo |
Hehe roliga svar man får ibland. Saverman, ja det var synd att du inte hade en coupè... då kunde vi bytt. Min bil är svart o jag tycker att de kromade delarn förstör bilden av bilen. Ingen som vet var man kan fixa sådana relativt billigt. Ni måste skämta när ni säger att jag ska tejpa listerna, eller? |
|
Manolo: Ja, det var ett skämt! Men du blir ju av med kromen. =) vet faktiskt inte var du ska hitta dom. Kolla vad återförsäljare tar. |
|
|
Jag har faktiskt sett hemmagjord shadowline med eltejp. Iofs inte en E46 utan en E12, men ändå. Du kan ju demontera listerna och pulverlacka dem mattsvarta. Kiip Spiiding! |
|
BMWlove |
enklast o biligast = lacka ( anlita profsen) så slipper du krångla till med monteringen och div. Själv tycker jag att kromat =inte snyggt på mörka bilar /A |
|
jag lackade listorna själv på min 320 e46:a och det blev vädligt bra det tar en dag men fungerar. Cupen borde vara lättare då det inte är lika mycket krom runt listorna. och listorna är större. Jag gjorde så hära. 1.Maskera runt listorna med maskeringstejp var noga med att verkligen göra detta jobbet bra 2.Tvättade listorna med tsprit. 3. Slipade försiktigt kromet Använd det finaste slip pappret som finns. 4. Målade listorna med Matt Svart färg Världens bästa färg, fastnar på allt 5. Slipade ner den svarta färgen lite och målade med Blanksvart. Var försktig så det inte rinner jag fick måla 3 gånger, då jag var väldigt snål på färgen. bätte en gång för mer än att det börjar rinna, börjar det rinna är det bara att vänta tills det torkar. slipa och börja om. Resultaet väldigt bra och väldigt tåligt när jag sålde min bil 8000 mil och 3 år senare såg det lika bra ut som när jag gjorde det. Så gjorde i alla fall jag. Det är en dags arbete. Känner du dig osäker skulle jag lämna in till någon lackerings firma. Det är inte svårt, men kräver tålamod. Lycka till! |
|
| Skriver som en idiot men ni förstår säkert. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.