|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Såg till min stora glädje den ovanliga synen av en titan- silver M coupé inne i centrala göteborg igår. Regnummer UBS ***. Inte varje dag man ser sin tvillingbil direkt och framförallt inte i lilla Gbg. Är det kanske någon på forumet? M Coupe "it´s a lot like nothing else" | |
|
menar du att det inte finnse mer än en/två M couper i GTB ? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Jodå, självklart, men att det var precis en titan- silver med svart interiör var kul! Eller också är det bara ett bevis på vilket bilfanatiskt, halv tragi-komiskt liv man lever ;) Har sett minst två svarta och en estoril, men annars är de rätt sällsynta.. Eftersom den verkar nyregistrerad tyckte jag det var kul om det var någon ny. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Du skulle ha satt en flyer på bilen som han/hon visste var han/hon skulle ha gått, alltså hit till detta forum! /PG |
|
|
just det. man skulle kanske köra lite flyers igen. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Hann inte stanna honom/henne i trafiken. Satt dessutom i en sådan där äcklig ;) mercedes så jag hade väl aldrig haft någon chans att hinna ifatt ändå ;) Nästa gång däremot ska jag se till att locka dem hit. Hur många Z- coupéer finns det i sverige förresten och hur många återfinns på forumet? Vore ju rätt kul att veta. tror nog att vi har bäst "täckning" av vår modellserie på hela forumet, eller vad tor ni? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
mbolo, Här är en av de svarta du trodde fanns i Gbg. |
|
|
Jajemän, har sett dina bilder ifrån Poseidon :) Vet med säkerhet att det figurerar en till häromkring. Såg honom på saluhallstorget för ett tag sedan, med en lite ledsen min eftersom den pryddes av en P-bot.. ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
bin: sorry, det var inte du som hade bilderna ifrån poseidon. Kanske var det du med p- boten? :( M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| Nej det var inte jag. | |
|
undrar hur många av dem 32 M coupeer i Sverige finns här på forumet? och hur många av Svweriges totalt 75 direktsålda Z3 Coupe (inkl M) finns här. jag tippar att dem flesta av er återfinns på denna anrika forum :-) man blir själv lite sugen (igen) |
|
| jag menade svensksålda (var fick jag direktsålda ifrån?) | |
| När det gäller svensksålda M-Coupéer så finns det (enligt Peter Sundfeldt) en handfull, vilket oftast innebär fem eller färre. Känns alldeles UTMÄRKT att äga en av dom :-) | |
| Känns också utmärkt att ha en av de andra 32 st i Sverige.... | |
| 78 st Coupeer är svensksålda: detta inkluderar 2.8 (m52), 3.0 (m54), M (s50) och M (s54) . 27 av dem är M (s50) och endast 5 är M (s54) . sedan är det en del importer men det får man kolla med VV om. tydligen är alla inregistrerade under olika modelnamn hos VV , det verkar att dem har total kaos i sina register så det går faktiskt inte avgöra jur många det finns idag i Sverige. | |
|
Jag är den Sterlinggråa 3.0 Coupén med Breyton Vision fälgar som snurrar i Göteborgsområdet. Alltid lätt att känna igen mig, för jag blir sällan omkörd. Om man säger så ;) |
|
|
Volatile: Hmm, har inte sett dig än tror jag. Var brukar du röra dig någonstans? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
volaitile: har du din bil i Galleriet? jag är nyfiken på sterlinggrå i kombination med coupe ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3C. Just nu står bilen på BMW i mölndal och får nytt lås på högersidan ;). Men jag tänkte rekonda och ställa av den nu till vintern så jag ska fota den då.. Lovar bilder snart.. Mbolo: Jag rör mig mellan stan och frölunda mycket.. I hög fart =) |
|
|
Tjena! Det är jag som har den på poseidon bilderna... svart med röd/svart skinn... står i garaget och vilar nu |
|
|
Volatile: Aha, själv brukar jag besöka söderleden lite oftare, men syns rätt ofta i stan med. Nästa vecka blir det avställning ett längre tag. Kommer inte använda bilen förrän i sommar igen, så man vill ju få köra bara liiiite till innan man ställer av.. Fast för tillfället är det inget nöje, när man tvättar bilen och fem minuters bilfärd får den att se ask- grå ut :( M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.