|
|
|
|---|---|
|
Hejsan funderar på at köpa mig en bmw e-46:a, men står i valet eller kvalet mellan en 320 och en 323:a. Någon som har några erfarenheter o dela me sig? Vilken tycker ni jag ska välja? Är en 323:a mkt dyrare att äga? Mvh | |
Bumsefar |
Hej! Har skrivits spaltmetrar om dessa modellers för resp nackdelar. Tips är att söka inlägg! Men personligen hade jag valt 323 utan att tveka, 320:n har jag aldrig begripit mig på varför de tillverkar...du betalar för en sexa och får en bil som har prestanda som en fyra. Hade du varit på krogen hade valet varit rätt lätt, eller hur :) mvh//Kristoffer BMWCS #04198 BMWCS SYD |
| Nej, den är inte särskilt mycket dyrare att äga. Tipset blir ändå det vanliga, provkör. 2,5 liter mot 2,0 (tidiga 320 e46) känns verkligen, tycker jag alltså... | |
|
320 från 2001 och uppåt är ju inte särkilt trött... -------------- Min E30: Länk |
|
|
Prova först 320, sen 323 med tätt intervall. En 2 liters sexa på 150 hkr är inte fullt så spännande som en 2,5 liters med 170. 323ans motor är en riktig juvel som dessutom har hyfsad bränsle ekonomi. Undvik att prova 330, de blir bara dyrt :) BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
hehe wendtan. 330 e nog ganska kört för min ekonomi! Tack för svaren, ska söka mig fram i forumen Bumsefar. men det finns juh en del o söka igenom. =) Tänkte åka o proköra lite nu i helgen, får se vad jag tycker då. Vågar jag fråga vad ni tycker om att importera en 320 eller 323:a? Kan få en 99:a runt 100k i tyskland med 7-10k mil på mätaren. E det värt eller e detta riktiga ras till bilar? Vad tror ni? mvh |
|
|
Swoof:Priserna du nämner kan inte stämma om du pratar om e46 323. Om de stämmer så kan man undra varför de ligger 70 kkr under marknadspris. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Bumsefar |
swoof: Skall du importera så välj en 323:a från en riktig BMW-handlare i tyskland. Priset är dyrare än motsvarande "lågmilare" hos Kalle-på-hörnet men skicket lirar i en helt annan division, du vet att milen stämmer och att den fått rätt skötsel. Dessutom får du bättre garantier hos BMW-handlaren som i vissa fall även går att utnyttja i sverige. Mitt råd än en gång...skit i 320 med 150hk, gå på 323 istället! Som Anders S säger, det är växelpengar emellan. 320 med 170hk är en annan sak men då springer priset iväg... mvh//Kristoffer BMWCS #04198 BMWCS SYD |
|
323! Ett enkelt val enligt mig. Det är STOR skillnad på en sexa med 2.0 liter och en sexa med 2.5 liter. Den nyare 320 med 2.2 litersmotor har jag ej kört men med tanke på cylindervolymen borde inte bottendraget vara likvärdigt 323. För övrigt är 323 starkare än de 170 hk BMW uppger. Teknikens Värld har testat flertalet olika BMW:ar med dessa motorer och de har alltid fått höga effektvärden. 165-169 hk på drivhjulen är vanligt. Det motsvarar ungefär 180-185 hästar på vevaxeln. |
|
|
www.mobile.de kolla där efter beg. BMW bilar i tyskland.. skiljer upp till flera 10tusentals kronor.. |
|
|
Tja! Kan inte säga mycket om 320, men 323 kan jag bara säga I love it!!! Den går underbart, den är pigg och när det gäller förbrukningen ligger den på 0,9-0,14 milen, 90% stads körning. Det enda problemet är att det är lite svårt att inte trycka pedalen i botten varje gång trafikljusen slår om till grönt. Jag röstar 323!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.