|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hosse: Hoppas du inte halkar allt för mycket.Har paketet kommit fram? ---- Länk |
|
|
Johan; Vid första försök på snö, var jag riktigt besviken. Den drar bra, men sidlängs var det tragiskt. Nu hör det till saken att jag aldrig kört den med andra däck, så jag har liksom inget at jämföra med. Oavsett, dubbdäck kommer jag aldrig att sätta på den. Har man 4x4 så ska man inte behöva dubbar. Nu har vi väldigt milda vintrar här uppe, så jag kör nog slut på dom här hjulen innan jag byter (om jag inte hittar en köpare eller blir tok-less dom) räknar jag med. bayern münchen; Oh yes! Kom idag! Tuuuuuusen tack som vanligt:-) Har inte provat dom än, men det fungerar säkert perfekt! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hosse: Hur kan du säga att du aldrig vill ha dubbar på grund av att den är 4x4? Val av dubbar har inte med hur många hjul man har som är drivande |
|
|
Själv kör jag med dubbat trots 4wd... man vill ju faktiskt kunna stanna oxå. Har hunnit lura mig flera gånger... man märker ju inte av att det är halkigt på samma sätt i en allhjulsdriven bil förrens man ska stanna... å är det försent. Nej, tacka vet jag mina hakka4, de är nog de bästa däcken jag haft!!! // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
FSRacing: Nja, det har du rätt i, men problemet är som regel att man inte kommer upp för backar och liknande, men nu som jag har 4x4 så är det inga problem. Dubbdäck kommer jag inte att köpa pga vägljudet och miljön. Vi har nästan aldrig is här, utan snön och slasket är problemet. *gammal astmatiker*:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Jag kör med mina 17" Dunlop winter och dom är ganska värdelösa men det funkar. Skulle vilja ha något i stil med yokohamas A/T däck där man får rejält grovt mönster för både gyttja och snö. Men dom finns ju inte som 17" och uppåt. Nästa gång blir det finsk kvalité, Hakkapelitta. :-) *partisk* /Jari |
|
|
En bra sammanfattning av däck finns här: Länk Kort kan man säga att dubbat är oftast bäst på alla underlag. miljödubb sliter inte speciellt på vägen. Mina dubbria blizzak är helt värdelösa på både asfalt och is. Tur att jag inte betalat för dom, dom åker av omgående. Satsa på smala däck med hög profil och låg hastighetsklassning. Skillnaden i djup snö och slask är enorm, kör man dessutom dubbat så är inte styrresponsen lika dålig som med odubbat på grund av att det är hårdare däck med större lameller. |
|
Gemini__ |
Farsan har dubbfria Blizzak(235/65-17)på sin VW Touareg, tycker de fungerar klockrent. Visst det säger sig självt att på blankis kan inte dessa däck mäta sig med de bästa dubbdäcken. Men oj vilket driv på snö, och på asfalt är de tysta och harmoniska att köra med. Mvh: Thomas Länk |
Aldric |
Michelin Maxi Ice 2 är ordentligt bra dubbfria tycker undertecknad :) |
|
Prova att på asfalt göra en undanmanöver eller ge full gas i en kurva med Blizzak ska du få se på grejer. är det dessutom vamt, säg varmare än 15 plus, då är det rent otroligt så dåliga dom är. På asfalt är det det sämsta jag nånsin haft, inkluderat 20 år gammla hockeypuckar. kolla här tex: Länk |
|
|
Efter att ha läst massa och nästa kört i hjäl mig i helgen i dom djupa skogarna av dalarna bland annat, så tror jag att jag biter i det sura äpplet och köper dubbdäck och fälg i 17". Vad tror ni om detta: Länk ELLER kanska behålla fälgarna och köpa dessa: Länk Super tacksam för tips! Styr undan Blizzak och gislaved iallafall:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Fösäkra dig om att det inte är pirat däck från asien för dom brukar inte vara lysande. I övrigt är det nog ett bra köp då Hakka är väldigt bra däck. |
|
|
FSRacing: OK! har 255x55x18 nu, så då borde 235x60x18 passa va? Vad menar du med pirat? Brukar Gummihuset ha det alltså? På förhand tack! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Hosse, jag sitter och väntar på likadana däck, beställde dem till X5:an för ett par dagar sedan. Priset hos gummihuset är väldigt bra, faktiskt flera tusenlappar under min vanliga däckhandlare. Jag hoppas på att få dem om några dagar, så jag kan berätta hur det gick. Tror inte det finns piratdäck (eller jag gissar att ni egentligen menar de asien-däck som funnits på marknaden?) på Nokian. Mvh Johan |
|
Johan: Spännande! Håll mig uppdaterad:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
Haggwe |
Varför inte köpa dessa: Länk De rekommenderas ju stark och ligger bland de bästa i alla tester. Mvh Haggwe |
Hej! Det gick åt skogen. Gummihuset kunde inte få tag på något annat däck än Cooper i min dimension (235/65-17"), och det märket känns helfel. Det är ingen idé att köpa nya dubbdäck om de inte är bra, och med bra menar jag Hakka eller Nordfrost 3. Så nu är jag tillbaka på ruta 1 och letar efter en uppsättning med begagnade hjul, får se om jag lyckas! mvh Johan |
|
Ajdå. Skickar en fråga till Gummihuset nu om 235x60x18 Dubb / Hakkapelitta. Håller er uppdaterad:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
igår kom däcken från Gummihuset! En dags leveranstid, det måste vara något slags rekord. Tyvärr blev det dubbfria Nokian vinterdäck i dimensionen 235/65-17" eftersom det inte gick att uppbringa något av de dubbdäck jag ville ha. De ser riktigt bra ut, och mästerdjupet är enormt! Ser ut att vara 12-13 mm mönsterdjup på dem. De kostade 6100 kr med frakt, vilket är väldigt billigt jämfört med de andra priser jag fått. Så nu ska de monteras, hoppas att de fungerar! Mvh Johan |
|
Johan; Kul! tror det blir såna på mig oxå. Dom hade dom i 18 med dubb. Måste bara samla mig först, sedan beställer jag oxå:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.