AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.389

Skånsk provkörning...

Nu vet jag ju iallafall att min nya bil är hyfsat säker att volta med ;-)

Troligt att man åker runt såhär i 70km/h !

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Den här länken funkar bättre: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
*S* Måste missat något tecken när jag "saxade" artikeln :-O

Tack för hjälpen Erik!

Väldigt moget beteende måste jag säga.. Hoppas däremot de går därifrån utan störra skador, och framförallt en lite klokare inställning till bilkörning. Undrar hur pass intresserade Peugeot är av att ha dem som kunder i framtiden? :)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Ojdå. Det kunde ju ha gått riktigt illa...

MVH Morgan.

Espen
Socialdistortion:
Även jag kan intyga att bilen din är säker, voltade några gånger ut på en åker! Jag väjde för en förare som av en eller annan anledning körde på fel sidan av vägen... hade oturen att i 90km/h köra RAKT ner i en bredbandsgrop, slog i med fronten och fick snurr på bilen som följd... :D

Här är bild på bilen efter:
Länk

-Eppe-
Born2XLR8
Usch! Den bilen såg inte rolig ut :-(

Tur att ni klarade er!

Ha en bra dag!

/SD
Jag har en liten undran till dig Epspen. Den första grejen är dock att det är tur att ni klarade er undan med blotta förskräckelsen.

Men .. åter till min fråga. Det står i artikeln att en var "allvarligt skadad" man ser det rätt ofta och jag undrar liksom hur det låg till som det låter på dig gick det bra.

Kan du utveckla lite ... tror att det ofta låter mycket värre än det är i vissa raporter.
Espen
Den "allvarliga" skadan, var att jag hade vit T-shirt på mig och den vart röd efter olyckan, av alla skrapsår! Men sen så hade jag ju frakturer på nyckelben, revben (x2), fot, blödningar i och runt lungan och det allra värsta skrapsår på mjälten (fick göra massa ultraljud), men jag klarade mig, hade den spruckit så hade jag kört runt i en Enzo i bilhimmlen! :D

Passageraren klarade sig undan utan större skador som tur var!

Det värsta med krocken var att jag minns att när vi voltade så han man tänka så mycket, typ fan jag skulle käka med tjejen ikväll och sånna dumma saker ;)

Men visst överdriver media... han kunde ju inte veta om mina skador!

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
"Den "allvarliga" skadan, var att jag hade vit T-shirt på mig och den vart röd efter olyckan, av alla skrapsår! Men sen så hade jag ju frakturer på nyckelben, revben (x2), fot, blödningar i och runt lungan och det allra värsta skrapsår på mjälten"

Dessa skador får nog trots allt anses vara allvarliga.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Ahh, mjälte klarar man sig utan. Allvarligt hade det blivit om lungan varit punkterad av revbenet, frakturer på ryggraden samt intracerebrala blödningar. Dvs IVA plats med dubbelt övervak;-)

Ja jag vet att jag är miljöskadad, OCH JAG HAR SAGT UPP MIG FRÅN SAHLGRENSKA:: SLUTAR 031229 KL 14.00!!
Hmm.. Ville bara säga det:-)

Två bilar är fler än en..
MetallicaMats: Förblöder inte patienten omgående med en krossad mjälte?
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Krossad = inte bra. Lite skrapsår = lite bättre. :-) Man kan faktiskt leva utan mjälte. Snyggt bortopererad då snarare än krossad;-)

Två bilar är fler än en..
Mjälten är inte kul att spräcka kan jag tala om!

Fick en spricka i mjälten och trillade in på sjukhuset fem dagar senare med 4.5 liter blod i magen. Låg på intensiven i 14 dagar och gick ner från 93 till 68kg :-(

Inget jag vill rekommendera ;-)

Ha en bra dag!

/SD
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kontentan med att gör Lappkast i 70-90 med en 206 är att den går in i burkautomaten för återvinning utan problem.:))

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.